Lollipops & Cupcakes

Konnichiwa!
Vi gick upp tidigt som planerat för att åka med Duke till veterinären och sen in till Palmerston North. Tyvärr har Alex blivit sjuk så vi kunde inte möta upp Kate, Alex och Leo som planerat. Dessutom slutade Geoffs dator fungera på morgonen så det slutade med att han följde med oss in till Palmy. (๑>ᴗ<๑)
 
Vi lämnade först av Duke i Feilding hos veterinären, vilket gick jättebra. Sen åkte vi vidare mot Palmy och första stoppet för att kolla om det fanns något att göra med vår dammsugare som gått sönder. Tydligen tar det upp till två veckor(!) innan vi kan få svar på om det går att laga och hur dyrt det blir. Två veckor utan att dammsuga, när vi redan skulle behövt dammsugit igår, lät inte som något bra. Det slutade därför med att Anette och Geoff köpte en helt ny dammsugare! (/^▽^)/  Det som gör mig glad är att den nya har fler bra funktioner och många olika munstycken man kan byta till, vilket gör det lättare för mig när jag städar. 
 
Efter dammsugar-affären åkte Geoff och släppte av mig, Anette och Caelan på ett lekland som heter Lollipops. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag utforskade klätterställningen tillsammans med Caelan en liten stund innan det var dags för kaffe. Medan jag drack mitt kaffe hittade Caelan en kille att leka med, vilket gjorde att jag sprang inte runt så mycket och lekte utan höll bara ett öga på dem och tog det lugnt i soffan med Anette som arbetade lite på sin dator. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag passar på att visa mina nya leggings jag köpte för några dagar sedan. 
Jag verkligen älskar dem! 
 
 
 
Vi var på Lollipops i några timmar medan Geoff gjorde några andra ärenden. Han kom senare och hämtade upp oss och det var dags att åka tillbaka mot Feilding och hämta Duke, som nu är kastrerad. (^  ^,) 
 
När vi kom hem åt jag och började sen dammsuga med den nya dammsugaren. Den är verkligen jättebra!! (◠ ‿ ◠) Så hela huset fick sig en genomkörare pluss sofforna, kuddarna, stolsdynorna och wwoofer-rummet. Imorgon kommer det en ny wwoofer hit så det behövde dammsugas och vädras. 
 
Vi avslutade kvällen med att kolla på en film. Caelan fick kolla på en film på en av datorerna så kunde jag, Anette och Geoff kolla på en mer "vuxenfilm". Den heter the King's Speech och handlar om kung George VI av England och om hur han blev kung. Han hade väldiga problem med att stamma och träffar olika doktorer för att "bli botad", vilket är huvudkonflikten i filmen. Jag tycker den var väldigt bra med många bra skådespelare och bra story. Den känns väldigt välgjord vilket gör den väldigt rolig och intressant att se. (^   -   ^)  Det var en film i min smak. 
 
 
Men nu är det, som vanligt, dags för mig att krypa ner i sängen. (^ _ -) Mina blogginlägg nu för tiden har en tendens till att avslutas med att jag ska gå och lägga mig, haha! 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback