In the Summer Time

Moshi Moshi!
Inatt ställdes tiden om här, vi har nu sommartid! Därför förlorade vi en timmas sömn vilket gjorde att alla gick upp rätt sent imorse. När jag kom ut i köket var bara Josefin, Geoff och Caelan uppe. Caelan och Geoff hade börjat göra våfflor till frukost som överraskning
till alla! *.⋆( ˘̴͈́ ॢ꒵ॢ ˘̴͈̀ )⋆.*  Det var verkligen en otroligt god och härlig frukost eftersom alla, allt eftersom folk vaknade, satt och mummsade på våfflor och pratade. Att solen skén ute gjorde det hela ännu bättre och det var en väldigt härlig stämning! (๑•͈ᴗ•͈)
 
 
 
Våffla gjord på valnötsmjölk toppad med hemmagjord nutella (utan socker), banan och kanel.
Mumms.....
 
 
 
 
 
 
När alla hade ätit och var härligt mätta plockade vi undan och wwoofarna började sen skära upp morötter. Jag gick och bytte om och gjorde iordning för att vi alla skulle ut på en tur med hästarna i det härliga vädret. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Wwoofarna och Caelan fick alla turas om att rida medan jag, Anette och Geoff gick. Jag hjälpte till med Svans beroende på vem som satt på hans rygg. Tessa har ridit förut så hon och Svans klarade det jättebra utan att jag ledde honom hela tiden. Han var otroligt duktig och lyssnade bra på henne, och hon var duktig och snabblärd på klicker-träningen. Jag tycker det är så roligt att se när Svans sköter sig lika bra med andra ryttare, träningen vi gjort har verkligen gjort framsteg. Det var en helt underbar tur! (*⌒ヮ⌒*)
 
 
 
 
 
 
Vi avslutade med att gå ner till floden och låta hästarna få springa lösa lite vid vattnet,
rullar sig och bara ha roligt!
 
 
Det kändes inte som vi var borta jättelänge, men klockan hade ändå hunnit gå över lunch-tid när vi kom hem så vi var alla hungriga. Därför kokade wwoofarna upp mannagrynsgröt för att vi skulle kunna få en snabb och enkel lunch. (^  _  ^) Justin kom när vi åt, han kommer stanna här över natten igen då han varit i Hamilton denna helgen.
 
Senare gick jag och Josefin med Anette ut och flyttade staketet så hästarna fick mer gräs. Vädret var helt underbart så när vi var klara gick jag och hämtade en bok och satte mig på en av sofforna ute och läste i solen innan den började gå ner bakom tallarna nära huset. Då förflyttade jag mig in och läste till middagen var klar. Imellan hjälpte jag till med att gå ut och plocka grönsaker till middagen. Det var en helt underbar eftermiddag, att läsa i solen var så otroligt härligt och avslappnande! Jag hoppas på fler dagar som denna då jag kan ta det lugnt ute en stund och bara försvinna in i en bok i solskénet. (◕‿◕✿)
 
 
På kvällen kollade vi sen på en film; Anette, Justin, jag och Josefin. Justin gick efter ett tag, jag antar att han ville komma i säng lite tidigare då han brukar åka rätt tidigt på morgonen. Filmen vi såg var the Boat that Rocked, vilken jag har sett förut. Jag tycker den är väldigt rolig och bra, därför hade jag inget imot att se den igen. (^ _ -)
 
 
 
Nu börjar jag dock bli trött och ska krypa ner i sängen med en gång idag. 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Gott!

2015-09-27 @ 12:33:39
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback