When are we going to get home?

Hi!
Jag vaknade innan alarmet imorse och gick upp och började göra mig iordning. Josefin låg kvar i sängen och gottade sig ett tag medan jag tvättade ansikte och satte i linserna. Sen åt vi frukost i lugn och ro i sängen. Det var en härlig morgon. När vi ätit gjorde vi oss iordning, packade och gick för att checka ut. De var snälla och lät oss ha kvar bilen på parkeringen fram till klockan två så vi kunde bara lämna sakerna i bilen och gå ut på stan. (^  ^,)

 
Vi började med ett stopp på Starbucks så jag kunde få mitt morgon-kaffe och Josefin tog en chai latte. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen promenerade vi runt, kollade i olika butiker och bara umgicks. Vi hittade en väldigt rolig second hand butik där jag inte kunde låta bli att köpa tre klänningar. (๑>ᴗ<๑) Men jag är super nöjd med dem, de är så fiiina! En av dem ska jag ha imorgon när vi ska på en fest, så ni kommer få se den då. (^ _ -) Det var en trevlig förmiddag i storstaden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det sista vi gjorde var att gå och äta på ett fik innan vi hämtade bilen och åkte mot flygplatsen där vi skulle hämta upp en ny wwoofer. Han heter Emmanuel och kommer från Belgien. (^    ^)  Vi fick vänta en bra stund på att han skulle komma så vi stod och tittade på alla människor som rörde sig runt om på flyplatsen. Ingen är den andre lik så det var väldigt roligt att se alla olika personligheter.
 
 
 
 
 
Runt om på flygplatsen hade de häftiga stora statyer/skulpturer av karaktärer från Sagan om Ringen.
Det var så häftigt! Tyvärr lyckades jag bara fånga en bild, denna på Gandalf och en av örnarna. 
 
 
 
 
 
Emmanuel kom tillslut men han hade tyvärr blivit av med sin väska påvägen. Den kommer med ett senare flyg så vi fick gå och prata med informationen och fixa så de skickar hans väska hit när den kommer. Stackars Emmanuel, att ha rest en sån lång väg och sen komma fram utan väska. Det blev ju inte bättre sen när vi skulle lämna Wellington och trafiken var hemsk. Det tog oss hur lång tid som helst att komma därifrån, vi satt i kö i två-tre timmar. Därför fick vi stanna påvägen och köpa något lätt i en mataffär som vi kunde äta, vi skulle ju aldrig hinna hem till middagen. Trafiken började rulla på tillslut så vi kom hem, men klockan var mycket och vi var alla trötta. Jag tycker så synd om Emmanuel som kommer från en lång resa (från Europa) och sen hamnar i en lång bilfärd och bagaget är någon annanstans. Förhoppningsvis kan vi göra hans morgondag bättre så har får en bättre start med sin vistelse på Nya Zeeland. Han verkar väldigt snäll annars så jag tror vi kommer kunna komma bra överräns. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
Nu är jag jättetrött efter flera timmar i bilen och vill bara krypa ner i min stora mjuka säng. Det ska bli så skönt!
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback