Tiling

Hi!
Jag har lärt mig och provat på något nytt idag; att lägga kakel. (^   ^,) Det var dagens arbete med renoveringen av köket. Jag och Josefin hjälptes åt en hel del vilket gjorde det hela roligare. Geoff hjälpte också till men gjorde lite andra jobb under tiden vi la kaklet. Jag fick även såga bort gamla rester av spackel från tidigare kakelplattor och sen banka bort två av kakelplattorna på golvet. Det är bara att inse det; jag tycker det är jätteroligt att banka sönder saker och ta bort som t.ex. tegelväggen vi tog bort och nu några kakelplattor, hihi! o(≧ ∇ ≦)o 
 
Det blev jättebra med fler kakelplattor på väggen bakom spisen och golvet har fått kakelplattor där tegelväggen förut var ivägen. Geoff har fått upp lister under de nya bänkarna i köket också vilket gjorde väldigt mycket! Jag är riktigt nöjd med vad vi åstadkommit idag. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
 
 
 
 Det är inte helt klart som ni kan se, vi ska foga imorgon. 
De gula tallrikarna ligger på några plattor för att man inte ska råka trampa på dem. 
 
 
 
 
 
På kvällen var jag ju tvungen att baka något med den nya ugnen för första gången. Det fick bli en pumpapaj till middag. Det blev väldigt gott och ännu godare med en fantastisk chokladkaka, som Geoff och Caelan bakade, till efterrätt. Jag ska se till att få receptet på den för den var sååå god. Den hade riktig choklad i och sen gjorde de som en chokladsås som rann genom kakan när den gräddades och hamnade på botten så man fick skopa ut den när man skärde upp kakan. ॱ॰⋆(˶ॢ‾᷄﹃‾᷅˵ॢ)ӵᵘᵐᵐᵞ♡♡♡
 
 
 
 
 
Pumpapaj
 
 
 
 
 
Chokladkakan
 
 
 
Jag har suttit en stund nu och försökt få ordning på min externa hårdisk. Jag uppdaterade hela datorn för inte så längesedan till OS X El Capitan och har inte använt min externa hårdisk sedan dess. Det verkar som om jag behöver installera om den, men på något sett kommer jag inte åt hårdisken hur jag än försöker. Jag börjar bli trött så nu ger jag upp och får försöka imorgon istället. Om jag får låna Anettes dator för att kunna säkerhetskopiera bilderna på hårdisken kanske jag kan luska ut hur man ska göra, men nu är jag bara rädd att alla bilder ska försvinna... Men än så länge finns de kvar på min hårdisk. (^ _ -)
 
 
Nu ska jag stänga av datorn och gå och lägga mig. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback