Out of town

Kia Ora!
Jag ligger i sängen på ett hotellrum i Wellington med Josefin bredvid mig. (^ _ ^) Vi har ledigt idag och imorgon så vi sover i Wellington över natten. 
 
Dagen började i lugn och ro hemma där jag gjorde mig iordning, packade och bakade två mjuka pepparkakor som vi skulle ta med till Caelans skola. Vid lunchtid åkte vi med Geoff och Anette till Apeti skola där det var "lamb and calf day". Vi kom lagom till "bring a plate" (som betyder knytkalas, inte att man ska ta med en tommtalrik haha) lunchen.
 
 
 
 
 
 
 
När vi ätit gick jag vi och kollade på utställningen de hade i Caelans klassrum. Där fans olika konstverk och arbeten eleverna hade gjort. Det var roligt att se då de är väldigt duktiga. Caelan hade vunnit första pris också för en vas han gjort i lera! o(^▽^)o
 
Sen gick vi ut för att kolla på alla lammen och kalvarna. Det regnade och var kallt så vi kollade bara en stund innan jag och Josefin gick in igen. Då hade kakorna börjat komma fram på bordet så vi fikade innan vi gav oss iväg mot Wellington.
 
 
 
 
Eleverna har fått träna en kalv eller ett lamm och idag fick de visa upp dem.
Saker de gjorde var bland annat gå i koppel och komma när man ropar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Första stoppet blev Foxton för att köpa lakrits i den holländska butiken där, hihi! (^   -   ^) Sen åkte vi vidare till Otaki som har många outlets. Jag hittade en fin BH med matchande trosor som jag köpte, annars fönstershoppade vi mest. (^   ^,) Sen fortsatte resan mot Wellington. 
 
Att hitta hotellet var inga problem och de fixade en parkeringsplats åt oss utan problem. Rummet är rätt litet, men fräscht och vi har egen toalett så vi har allt vi behöver. När vi fått in alla väskor på rummet gick vi nästan direkt till affären för att köpa mat vi kan ha till frukost imorgon. Sen gick vi tillbaka och gjorde oss fina för att gå ut på stan. Vi var hungriga så vi började med att leta reda på en restaurang. Efter ett tag hittade vi tillslut en mysig Japansk restaurang med okej pris. 
 
 
 
 
Jag åt softshell crab med miso soppa vid sidan. 
 
 
 
 
 
Josefin åt duon nudlar med räk-tempura.
 
 
 
 
 
Jag åt också en sjögrässallad med tofu.
 
 
 
 
Vi ville ha något sött efter maten så vi förflyttade oss till ett café där vi delade på en Baileys chocolate cheese cake. Yummie! (^   ^)
 
 
 
 
 
 
Sen var vi så trötta så vi gick tillbaka till hotellet och bu ligger vi här. Jag bloggar och Josefin läser. (^_-) Jag tror inte det dröjer så länge innan vi kommer släcka och lägga oss för att sova så vi orkar med shopping i huvudstaden imorgon. (^▽^)
 
 
Kram på er ❤️
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback