Golden Wedding

Hej!
Vad skönt det var att få sova i sin egen säng igen, jag sov otroligt bra! (^   ^,) Efter frukost började jag skissa av en väggstickers i form av en gren med löv. När skissen var klar satte jag mig med skärbräda och en vass kniv för att skära ut en mall. Det gick bra, även om det tog tid. 
 
När jag var klar med att skära ut mallen bakade jag en rulltårta. Senare på kvällen skulle vi på fest där de skulle ha "bring a plate" (ta med mat/knytkalas) så rulltårtan tänkte jag vi kunde ta med dit. (^ _ ^) Den blev klar lagom till lunch så jag tog en rast innan jag fortsatte med min väggdekor-mall. Jag har börjat rita av mallen nu på tegelväggen där jag målar en buske. Vi har redan målat en stor svart "blobb" och nu målar jag upp kvistar och blad som sticker ut så det kommer bli som en sliuett av en buske. Jag kommer visa bilder när det är klart så förstår ni bättre, hihi! Som det ser ut nu kommer det bli väldigt bra. Det tar sin lilla tid, men slutressultatet blir bättre då än om jag bara hade slängt ihop något snabbt/halvdant. (✿◠‿◠)
 
Jag hann inte börja måla med svart idag för sen började jag göra min iordning för festen. Anette hjälpte mig även färga min utväxt så håret är oranget och fint igen. Festen vi skull till var för busschaffören, Pat, som kör bussen till Caelans skola. Hon och hennes man, Bob, har varit gifta i 50 år och höll en fest för att fira. Vi blev inbjudna till den för någon månad sedan när jag och Anette var hemma hos dem och red tillsammans med Pat. (^_^) De är verkligen jättesnälla och har en otroligt härlig dialekt. 
 
 
Här är lite bilder från festen: 
 
 
 
Josefin och jag. 
Jag hade en av de nya klänningarna jag köpte igår. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till en början hände det inte så mycket, vi åt och pratade endel. Efter att ha suttit där en stund började vi bli trötta, det var ingen som dansade och musiken var inte den bästa att dansa till. Men när de satte på Gangnam Style kunde inte jag sitta still. Sen lyckades jag få upp Josefin på dansgolvet och senare kom hela familjen Kira och Emmanuel också upp på och dansade. Det slutade med att vi hoppade runt och dansade och hade jätteroligt! o( ^▽^ )o Så det blev en sen kväll trots allt. 
 
Påvägen hem i bilen sen var vi alla så trötta, haha! Väl hemma gjorde vi oss alla iordning och gick in till våra rum. Jag tror alla andra redan sover, men jag ville blogga först innan jag går och lägger mig. (๑>ᴗ<๑) Det är ju min dagbok och mitt sätt att avsluta dagen som varit. 
 
 
Men nu känner jag mig klar för idag (eller igår och man ska vara exakt, klockan har passerat midnatt hihi) och ska krypa ner i sängen och sova jag med.
 
 
 
Kram på er ❤ 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback