Porirua

Hi!
Vi bestämde igår att vi skulle åka iväg idag på eftermiddagen till en slags māori festival. Därför var vi ute och tränade hästarna direkt efter frukost. Det regnade men var inte kallt så det var inga problem alls. (^_^) Jag tränade Svans på att bli borstad och borstade med två olika borstar och sen med en skrapa för att få bort mer av hans vinterpäls. Det gick jättebra, det ser ut som han börjar njuta av att bli borstad. 
 
Efter att ha släppt in hästarna i hagen igen och gjort oss iordning åkte vi mot Porirua som ligger strax ovanför Wellington. Där skén solen från klarblå himmel, men blåste som vanligt eftersom det är nära Wellington hihi! (^ _ -) Stället där allting var låg precis vid havet. Det var jättefint och mysigt där, men tyvärr var det inte som vi förväntade oss på. Många av de saker som vi hade velat se, som stod på hemsidan att det skulle finnas, fanns inte där. Därför var vi bara där ett kort tag. Men man kan ju inte klaga på läget direkt, haha!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi åkte därifrån tidigare än vi tänkt men kunde därför stanna till vid en stor lekplats i Levin som Caelan väldigt gärna ville gå till. Vi var där en stund så Caelan kunde leka och fortsatte sen att åka hemmåt. ( ◠‿◠ )
 
 
 
 
 
 
 
Utlfykten har tagit hela dagen så vi kom inte hem fören fram mot kvällen. Efter att ha matat hönsen och fått lite mat i magen kollade vi på film allihopa. Vi vuxna kollade på the King's Speech, som jag sett förut men tycker är jättebra! Skådespelarna är verkligen fantastiskt duktiga. 
 
Nu har jag pratat en snabbis med mamma och pappa. Även om det var väldigt kort var det roligt att få prata med dem. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det kanske var bra att det inte blev ett långt samtal för då kan jag komma i säng, jag börjar bli väldigt trött!
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback