New Babies

Kia Ora!
Det har varit väldigt varmt och härligt idag! (^_^) Jag och Josefin har gått runt i bara topp och shorts hela dagen, haha. Vi började med att sätta oss ute och måla fjärilarna som vi kommer hänga i taket på uteplatsen. Det tog längre tid än vi trott så vi gjorde aldrig klart allt utan började sätta igång med att rensa ogräs, det behövs verkligen. Efter att ha rensar runt uteplatsen gick vi in och hade en snabb lunch. Jag började sen förbereda för middagen. Jag rostade potatis och kumara i ugnen så vi kunde ha en kall potatissallad senare. Yummie! (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
 
Potatisar från trädgården. Visst är de häftiga?
Och de är jättegoda!
 
 
 
 
När jag var klar gick jag ut och hjälpte Josefin med att gräva ut mer ogräs. Det är massor av "dock" (vet inte vad det heter på svenska) som sprider sig. De har stora rötter så vi använder en pickaxe för att hugga ut dem. (^_^) Det är ända sättet att verkligen få bort dem och det går snabbare än att behöva gräva. 
 
Senare tränade jag Svans lite. Dagens träning blev gå in i transporten och sen en kortare promenad längs vägen, bara han och jag. Jag tycker det gick jättebra, han är så söt så och litar på mig. (^    ^,) In imellan gick jag in och gjorde middag som idag blev fiskbiffar med en sallad på kumara, potatis och spenat från trädgården. Det var väldigt enkelt men gott!
 
Efter middagen tog jag, Anette, Geoff och Josefin varsin häst och gick längs spåret vi har i hagen. Anette kom på att det är ju ett perfekt ställe att rida runt på eftersom det blir som ett spår man följer hela vägen. (^  -  ^) Jag gick två varv med Svans och körde även lite slalom mellan några träd. Han följde med jättebra men kollade först konstigt på mig när jag började med slalom, haha! Men han följde efter. (^_-)
 
 
Nu höll jag nästan på att glömma, vi har fått nya familjemedlemmar idag. Äggen som en av hönorna legat på har börjat kläckas!! När jag och Josefin kom dit var det tre små fluffiga kycklingar i boet, en blöt och ett ägg som var påväg att kläckas. Vi sprang in för att hämta kamera, men när vi kom tillbaka var mamman tillbaka i boet. Jag lyckades dock få några bilder på sötnosarna. 
 
 
 
 
 
De är sååå sööööta!!
 
 
 
 
Nu ska jag strax krypa ner i sängen. Imorgon åker jag och Josefin in till Papaioea (Palmerston North), Josefin ska göra sin tatuering! o(*^▽^*)o Det är verkligen jättespännande att få se hur den blir, jag tror den kommer bli så häftig!
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback