Black Sand

Kia Ora!
Jag lyckades kravla mig upp ur sängen 04:30 imorse trotts att jag bara sovit tre timmar inatt, haha! (^_^) Jag och Josefin gjorde oss iordning och åkte hemifrån rätt tidigt för att börja färden upp mot Taranaki. Vi gjorde några små stopp påvägen så vi kom fram strax efter 10 på förmiddagen vilket var rätt härligt. Solen skén och det var fint väder. 
 
Eventet vi skulle på var för maori. De hade ett stort tält där olika grupper uppträdde och tävlade mot varandra i dans och sång. Det var väldigt roligt att titta på, de var otroligt duktiga! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Geoff håller på med ett forskningsprojekt där han försöker visa hur man kan äta nyttigt men ändå billigt. Han riktar in sig mot maori människor och forskar om traditionell maori mat. Han stod därför där med Massey University, som han jobbar för, och delade ut smakprover och information. (^   ^,) Jag och Josefin mötte hela familjen Kira vid vagnen Geoff hade. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att ha strosat runt lite gick jag och Josefin till bilen och åt lunch som vi packat med oss. Sen gick vi ner till stranden som låg precis vid parkeringen. Det var verkligen jättevackert och hela stranden var täckt av svart, glittrande sand. Jag har aldrig sett det förut, men det var verkligen otroligt fint! ꒰⁎ᵉ̷͈ ꒵ ᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag och Josefin
 
 
 
 
 
 
Vi var kvar på eventet ett par timmar till innan vi började åka hemmåt igen. Påvägen stannade vi på ett museum, Tawhiti Museum, med Anette och Caelan. Där visade de mycket om byteshandeln mellan maori och européer gick till förr och lite om hur maori levde. Det var rätt intressant. Vi fick åka en liten båt genom en konstgjord grotta med dockor och olika uppbyggda scener. Efter båtturen gick man genom en gång där de hade små displayer med mini-figurer som var väldigt bra gjorda. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sisst fanns det en utställning med gamla traktorer och andra maskiner man använder på gårdar. Det var rätt mysigt att gå runt där en stund och titta. (^_^)
 
 
Jag och Caelan
 
 
 
 
 
Sen fortsatte vi hemmåt. Men vi gjorde ännu ett stopp påvägen hos Ian och Garry som jag träffat två gånger tidigare. De är jättetrevliga och ett mysigt par så det var kul att stanna till och ta en kopp kaffe. (๑ᴖ◡ᴖ๑) När vi senare åkte tog jag och Josefin med oss Caelan i bilen och åkte raka vägen hem. Anette åkte in till Palmerston North för att hämta upp Geoff, han körde ju hyrbilen från jobbet in till Palmy. 
 
Resten av kvällen har jag och Josefin matat alla djuren och sen packat in allt från bilen. Jag har även fått duschat, vilket var otroligt skönt! Nu är jag väääldigt trött med tanke på hur få timmar jag sov förra natten. Jag ska därför krypa ner i sängen och sova. ( ◡‿◡ )
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback