Athletics

Hej!
Caelan hade Athletics, friidrottsdag, med skolan idag. Vi åkte in till Aorangi (som Feilding heter på māori) där dagen skulle hållas i en park. Det var inte bara Apeti skola där utan flera olika skolor från området. Barnen tävlade sen mot andra i sin egen ålder och av samma kön. Det var roligt att stå och heja på när de sprang, hoppade längdhopp, kastade diskus, hoppade höjdhopp och stötte kula! (๑ᴖ◡ᴖ๑) Vädret var också härligt, vi har verkligen kommit in mot sommaren, även om det var väldigt blåsigt. 
 
Här kommer några av alla bilder jag tagit under dagen. (^ _ -)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Geoff hjälpte till med väldigt mycket, bland annat leka med barnen mellan de olika grenarna haha! 
Det såg för härligt ut!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allting slutade vid tolv mitt på dagen. Geoff och Caelan åkte och släppte av mig, Anette och Josefin hemma hos Steff och Dess innan de åkte till frisören eftersom Caelan hade gått med på att han skulle klippa sig. Vi tjejer stannade och pratade med Steff och Dess så länge. När Caelan och Geoff senare kom dukade Steff upp med dipp, kex, scones, ägg, frukt och grönsaker. Det blev våran lunch, hihi! ( ◠‿◠ ) Steff och Dess är verkligen jättehärliga så det var roligt att få träffa dem igen om prata om allt som hänt här hemma på gården sedan de var här sisst. 
 
Fram mot eftermiddagen var det dock dags att åka, men först gjorde vi några ärenden när vi ändå var i stan. När vi kom hem gick jag och Josefin ut och försökte fixa till majsen vi planterade ut häromdagen. Det har varit något djur i nätträdgården och grävt upp några av plantorna och vält dem så vi fick plantera dem igen och stötta upp dem. Förhoppningsvis överlever de ändå. 
 
När vi var klara med det lagade vi stängslet till hagen vi gjorde till hönsen. Det var inte så svårt då det bara var några lastpallar som hamnat på sne och satt löst, vi bara spikade fast dem bättre så de sitter ihop nu. När vi var klara gick jag in och började med middagen. Det blev hemmagjorda falafel/kikärtsbiffar med smak från vitlök, fetaost och vår egna spenat. Till det blev det ugnsrostad potatis och kumara med lite grönsaker vid sidan av. Jag blev rätt nöjd med smaken jag fick till på falafeln, jag tycker det blev väldigt gott!
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen satt jag, Anette och Josefin uppe och pratade. Mitt i allt gick jag in till rummet för att prata med Evelina och Linnea. Vi håller på och planerar för att mötas upp i Korea till våren (hösten i Nya Zeeland). Det var verkligen jätteroligt att få prata med dem, jag saknar dem jättemycket! Evelina befinner sig just nu i Korea och studerar så vi befinner oss alla på olika platser i världen. Det är tur att det finns internett så man kan hålla kontakten oavsett vart man är. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback