Listen...

Hej!
Jag har drömt så mycket konstigt de senaste nätterna, det har varit så verkligt. Men jag har verkligen sovit som en björnunge som gått i idé. När jag vaknat till ibland (vilket brukar hända nån gång per natt) har jag ändå inte kännt mig jättebra. Inatt var det likadant men då vaknade jag och visste knappt vart jag var, var svettig men frös ändå. Jag tror jag är/håller på att bli sjuk. (> . <)
 
Det värsta är att när jag blir sjuk drar det gärna ut på det, så jag är små-febrig men det bryter aldrig riktigt ut. Därför har jag bara skakat av mig det de tillfällen jag känt mig trött och fortsatt jobba. Men idag kände jag verkligen av det, jag hjälpte till att plantera det andra mandelträdet och när jag kom in kände jag mig alldeles darrig. Jag måste bli bättre på att lyssna på min kropp och inte få så dåligt samvete över när jag inte mår bra. Det är svårt för mig att sluta jobba/hjälpa till och bara sätta mig någonstans och göra ingenting. Även om jag är trött och kanske helst hade velat kolla på film efter film så får jag dåligt samvete för att jag gör ingen nytta. Något jag behöver träna på med andra ord. Lite stolt är jag för att jag idag faktiskt gick in på mitt rum mitt på dagen och vilade ett tag, även om jag även då hade dåligt samvete. Nästa vecka kommer jag ju ha ledigt i flera dagar så det känns så dumt att bli sjuk nu när jag hade velat jobba och hjälpa till för att "förtjäna" att ha ledigt. Jag vet att jag borde inte känna så, man kan ju inte hjälpa att man blir sjuk. Det är bara min dumma hjärna som tänker väldigt dumt ibland...
 
Aja, imorse som sagt så ignorerade jag tröttheten och mådde rätt okej så jag fick slängt ihop ett bröd efter frukosten. När brödet jäste hjälpte jag till att plantera det sista mandelträdet för att sedan gå in och göra en mannagrynspudding till lunch. Så jag har fått gjort lite idag iaf. (^    ^)
 
 
 
Arkivbild, tagen inne i Feilding.
En av de kinesiska restaurangerna har denna häftiga 3D-origami krukan i sitt fönster.
 

Efter lunch letade jag och Anette reda på ett ställe att bo på inne i Taupo. Det var inte det lättaste men jag tror det blir bra det vi tillslut hittade. Vi kommer ju trotts allt bara stanna där en natt. (^_-)  När vi var klara satte vi på en film, Landet för länge sedan, och sen gick jag in på mitt rum och vilade. 
 
Det hjälpte att få vila en stund så jag gick ut och hjälpte till med middagen senare när Geoff kommit hem. Vi gjorde det enkelt idag, jag kokade surimi i en sås jag slängde ihop med hjälp av tomat och en mexikansk mild chilisås. Jag tycker det blev väldigt gott, nästan som en sweet chilisås, och jag älskar ju surimi! *.⋆꒰  ˘̴͈́ ॢ꒵ॢ ˘̴͈̀  ꒱໊⋆.*
 
 
Nu är jag på rummet igen, tyckte det var en bra idé att försöka lägga mig rätt tidigt idag. Förhoppningsvis kanske den här "febern" inte blir så farlig och jag mår bättre redan imorgon. I vilket fall som helst ska jag strax krypa ner under täcket och läsa. (▰˘◡˘▰)
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback