Lake Taupo

Kia Ora!
Nu sitter jag på vårt motell vid Lake Taupo. Vi åkte strax innan åtta imorse, med bilen fullpackad för denna helgen. (^    ^) Jag tycker verkligen det är så mysigt att gå upp tidigt och åka iväg full av förväntan. 
 
Första stoppet gjorde vid en utsikt som inte låg långt hemifrån. Det var väldigt vackert i morgonljuset, landskapet är helt otroligt här.
 
 
 
 
 
 
 
Efter att ha tagit lite bilder åkte vi vidare. Nästa stopp var i Taihape. Där kollade vi i några olika affärer för att se om vi kunde hitta några billiga vinterkläder eller regnjackor. Tyvärr fanns det inte så mycket, men det var mysigt att gå runt och kolla. Vi gick även in på ett café för kaffe.
 
 
Jag, Anette, Geoff och Caelan.
 
 
 
Taihape är känt som "gummistövlarnas-huvudstad" i Nya Zeeland,
men staden är väldigt liten och kan mer kallas för by.
 
 

Sen gjorde vi inga fler stopp innan vi kom till Lake Taupo, det var inte så långt dit. (^   -   ^) Motellet är fräscht och fint, så vi gjorde ett bra jobb när vi valde det. När vi fått plockat in allt och kommit till rätta tog jag, Anette och Caelan en promenad ner till centrum.
 
 
I bakgrunden kan man se fjället, Rua Pehu, vi kommer åka skidor på i vinter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Först fick Caelan leka lite på en lekplats innan vi gick till en 4D adventure biograf! Det var rätt häftigt med sätena som rörde sig, vinden och vattnet som sprutade på oss. Vi fick vara med om gummibåtar som åkte längst forsar, skydiving, helikopter färd och jetbåt längs en flod. Men tyvärr var själva 3D på filmen inte den bästa och sätena rörde sig inte alltid i takt med filmen. Även om det var häftigt så efter en stund blev jag rätt trött av att koncentrera mig och började må lite illa, nästan blev åksjuk. Anette säger att hon också började må dåligt av den suddiga bilden och dåliga kvaliten. Men det var ändå roligt att få uppleva det. (^_-)
 
Efter filmen gick vi till motellet där Geoff hade legat och vilat för han har åkt på samma förkylning som vi andra haft (även om jag "bara" har haft febern, och inte hostat eller snörvlat). Vi fick vila lite efter filmen och få mat i magen, sen åkte vi till Huka Falls. Det är det första vattenfallet jag sätt, även om det mer var som en fors. Men det var väldigt vackert med det turkosa-blåa vattnet som strömmade fram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Innan vi åkte tillbaka stannade vi till och handlade lite, så vi har frukost och godare vatten (det som finns i kranen smakar inget vidare). Nu sitter vi och kollar på Vi på Saltkråkan; Tjorven, Båtsman och Moses. De är för söta, jag verkligen älskar Astrid Lindgrens filmer! 
 
Imorgon ska vi till en annan sevärdighet innan vi åker vidare mot Hamilton. (^_^) Vi hörs mer då!
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback