Hobbiton

Hej!
Imorse lämnade jag Hamilton och styrde stegen om Rotorua. Bussresan gick bra och det var inte svårt att hitta hotellet från busshållplatsen. Även in-checkningen gick smidigt och jag fick lov att checka-in när jag kom, även om jag var tidig. Så jag gick upp på rummet och fick lämnat alla saker och fått lite mat i magen. (^    ^) Hotellrummet är väldigt fräscht och fint. Det känns väldigt lyxigt då jag har två dubbelsängar och en egen toalett alldeles för mig själv.
 
 
 
 
 
 
Efter att ha tagit det lugnt en lite stund promenerade jag ner till hotellet som ligger precis bakom. Vid deras entre blev jag sen upphämtad av bussen som tog mig till Hobbiton! o(^   -   ^)o
 
Hobbiton var jättemysigt och gulligt. Jag hade en väldig tur med vädret. När vi anlände med bussen öste regnet ner men när vi klev av och påbörjade vår tur så slutade det regna. När turen sen var klar och vi klev på bussen började det regna ingen, haha! 
 
Just att man går en guidad tur är för att de är rädda om Hobbiton och vill bevara det så bra som möjligt. De vill därför inte att besökare går runt själva. Jag tycker det var bra också för att det var väldigt intressant att höra om alla små detaljer som man inte äns tänker på i filmen. T.ex. är plommonträden i filmen igentligen äpple- och päronträd för att de ska ha rätt storlek i gemförelse med en hobbit. Innan inspelningen plockade de alla frukterna och bladen för att sedan sätta dit konstgjorda plommon och blad. Villket jobb!
 
 
Här kommer bilder från min dag i hobbitarnas hemland:
 
 
Vägen som Gandalf kom med häst och vagn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Party trädet". Under detta trädet firade de Bilbos 111 födelsedag. 
 
 
 
Välkomna in!
Jag skojar bara. De flesta dörrarna leder ingenstans.
Vissa av dörrarna har bara ett litet utrymme bakom så de kunde filma från insidan och ut.
Alla innomhus sener gjordes i en studio.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Känner ni igen den här grinden?
 
 
 
Den leder till  Bilbo och Frodo Baggins hobbit-hål.
 
 
 
Trädet ovanför huset är helt konstgjort.
Löven är fastvirade ett och ett. När de var klara med jobbet var inte Peter Jackson (regisören) nöjd,
det var fel grön färg på löven. Så då fick de spray-måla varje löv, vart för sig.
Som sagt, det är mycket detaljer bakom de här filmerna.
 
 
 
Den gula dörren tillhör Samwise Gamgees, Sams, hus. 
Visste ni att i senen när man ser Sams dotter komma springandes mot honom 
så är det Sean Astins (som spelar Sam) riktiga dotter.
Och barnet som Rosie bär på är Sarah McLeods (som spelar Rosie) riktiga barn också.
 
 
 
 
Sam och Rosies hus.
 
 
 
Green Dragon
 
 
 
 
 
Green Dragon
 
 
 
 
Inne i Green Dragon.
 
 
 
 
 
 
 
Vi fick alla en gratis dryck om vi ville.
Det ända alkoholfria alternativet var "ginger ale". 
Det var rätt gott men jag är inte ett stort fan av kolsyra så jag kunde inte dricka upp allt.
 
 
 
 
 
Pickles; the Hobbiton cat.
Enligt guiden är Pickles en av de mest fotograferade katterna i världen.
 
 
 
 
  
 
Det var en mysig dag i Hobbiton. Bussen släppte av mig direkt utanför hotellet så jag gick upp på rummet med en gång. Jag är rätt trött efter en lång dag och ska strax borsta tänderna och lägga mig för att sova. 
 
Imorgon ska jag byta till ett annat hotell och sen ska jag på mitt tredje och sista äventyr från the Middle Earth Trilogy.
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback