Wonderful ride

Moshi Moshi!
Jag började den här dagen med att städa köket, matsalen och vardagsrummet. Det är den delen av huset vi använder mest och det bli smutsigt väldigt fort med oss och hundarna som springer ut och in. Sen gjorde jag en lemon curd a la paleo. Är ni nyfikna på receptet kan ni hitta det här, jag bytta ut honungen mot stevia (mindre mängd än det står att det ska vara houng) vilket gick bra det med. Jag tycker den blev väldigt bra och god! Den ska jag använda till min Lemon Cheesecake som står i ugnen just nu. Det är ca en timma kvar tills jag ska ta ut den, så kommer sitta uppe lite längre ikväll. (^ _ -) Den ska vi har imorgon när det kommer nya "wwoofers" hit och Justin kommer och ska sova över igen. 
 
Wwoofers är folk som reser runt på Nya Zeeland och jobbar gratis på gårdar mot att de får mat och husrum. De kallas wwoofers för att organisationen som sköter kontakten m.m. heter wwoof. Familjen här har tagit imot wwoofers förut men det har inte varit några under den tiden jag har varit här. Det ska bli både spännande och roligt att se hur det är, det är ju alltid roligt att träffa nya människor. (^   -   ^)
 
 
När Anette kom hem, hon har varit med Caelan i skolan, gick jag och hon ut på en ridtur. Hon red Paufi och jag red Svans. Svans är verkligen helt underbar att rida! Till en början med testade han mig lite och ville inte riktigt gå, men efter ett tag förstod han att det gick inte med mig och det var roligare att göra det jag bad om för då fick han morötter. (๑^ں^๑) Så sen var han så lyhörd och frammåt. Jag fick även känna på hans tölt lite vilket inte var speciellt tråkigt! 
 
 
 
Ridvägarna här är ju ite speciellt tråkiga om man säger så. 
  

Vi hade rätt tur med vädret. Det var målnigt men varmt och en stund efter vi kommit hem började det att regna. Det är rätt skönt med regn nu eftersom det varit fint väder i några dagar. Vi säger ju inte nej till mer vatten i våra vattentankar. (^  _  ^)
 
Nu ska jag fixa lite med nya bloggdesignen innan det är dax att ta ut cheesecaken ur ugnen. 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback