Time Difference

Hello!
Jag och Caelan lekte endel imorse. Vi studsade lite på studsmattan och gick även runt och försökte ta kort på en kereru (en fågel som liknar en duva). Caelan har det som uppgift från skolan, att fota en kereru. Men vi lyckades, och Caelan tog en av de bästa bilderna:
 
 
 
 
 
 
På eftermiddagen gick vi allihopa, inklusive wwoofarna, ut på en tur med hästarna. Okej, Justin var inte med men annars var vi allihopa. (^_-) Jag började med att leda Speights. Han var duktig till en början och vissa stunder var han väldigt bra på att gå vid sidan av mig och stanna när jag stanna. Men efter att vi gått ett tag började han bli lite väl pigg och ville springa framför mig, vilket jag inte tycker är lika roligt. Han började även bli lite mer oförsiktig när han tog godiset ur handen på mig. Men jag märkte att det var bättre att ha pellets i små bitar än morötter i stora bitar, han är försiktigare med att ta mindre bitar ur handen.
 
Mot slutet bytte jag och Geoff häst så jag ledde Hrima sista biten hem. Hon var faktiskt riktigt duktig idag! Hon lyssnade mycket bättre på mig än hon gjorde första gången jag ledde henne. Jag märkte även att om jag använde "tyglarna" mer, lite som man gör när man rider, lyssnade hon väldigt bra på det. Ett exempel är när hon började gå för nära mig, nästan mot mig, så tog jag bara lite mer i tygeln mot motsatt håll och hon gick rakare. Jag fick henne även att börja förstå när hon ska stanna. (^   ^)
 
 
 
 
 
 
Vi gick upp och ner för många branta backar så när vi kom hem var vi alla rätt trötta, även de som ridit. Därför gjorde jag inte speciellt mycket innan det var middag. Det blev cheesecake till efterrätt idag med, den här gången var det Caelan och Geoff som gjort en väldigt god blåbärs-cheesecake. Den var lite fryst så det blev nästan som blandning mellan glass och cheesecake vilket jag tyckte var väldigt gott! ( ❛ڡ❛ )
 
Imorgon är det dax för er i Sverige att flytta fram klockan, det blir sommartid. Här är det fortfarande sommartid fram till 5 april då vi ska dra tillbaka klockan till vintertid istället. Så i en vecka frammåt kommer det vara 11 timmars tidsskillnad och sen blir det 10 timmars tidsskillnad. Virrigt det där när man ska skifta tider, haha! ( ๑ ◡ ๑ )
 
Kram på er <3
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

vackra bilder

2015-03-28 @ 10:28:17
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback