Palmerston North

Hej svejs!
Det var riktigt kallt imorse, tillochmed lite frost. (•̪ o •̪) Vi åkte hemifrån rätt tidigt för att åka in till Palmerston North och göra lite olika ärenden vi behövde göra. När solen sen tittade fram blev det varmare och har varit över 20 grader hela dagen tror jag. 
 
Inne i Palmy ansökte jag om ett IRD nummer. Det är ett nummer som fungerar som ID nummer gör i Sverige om jag förstått det rätt. Nummret får man hos "skatteverket" och jag måste ha ett sånt nummer för att kunna öppna ett bankkonto här. (^   ^) Medan jag och Geoff var och gjorde det pluss lite andra ärenden var Anette och Caelan på ett "gymnastik-ställe". Det är en sal full med olika gymnastik saker så som "lijaner", trampolin, ribbstolar, tjockmattor, tunnlar och massor av roligt för barnen att leka med/på. 
 
När jag och Geoff var klar med det mesta köpte vi kaffe och åkte sen för att hämta upp Caelan och Anette. Det hade hunnit bli lunch-tid vid det laget så vi åkte till gallerian och åt. Den här gången testade jag den indiska maten. Det jag valde tror jag heter Mango Chicken och det var jättegott. Men jag tror inte det slår sushi, haha! (≧ڡ≦*)
 
 
Food! Det finns mycket olika sorter att välja mellan,
t.ex. kinesiskt, sushi, McDonald's, Indiskt, Subway, Sallad och flera andra matkedjor.
 
 
 
 
 
 
Jag och Anette var och klippte oss innan maten också, det hade jag nästan glömt. De har en drop in salong där vi skrev upp oss men de hade tid med en gång. Jag ville bara ta topparna så är inte jättenoga med att gå till något proffs. Min klippning var nog den snabbaste jag någonsin gjort, det tog nog inte äns 10 minuter! (o.O) Men jag är nöjd, jag blev av med det slitna utan att hon tog för mycket. 
 
Efter lunchen fortsatte vi göra lite ärenden i olika butiker och vi avslutade allt med att handla mat. Jag gillar deras lösvikt de har här med fröer, nötter och torkad frukt. Det finns godis där också men det är ju inte alls lika gott som naturens egna godis! ॱ॰⋆꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊ӵᵘᵐᵐᵞ♡♡♡ 

När vi kom hem och tagit in alla varor tog jag handom disken som jag inte hann med imorse. Sen bakade jag en Peach Pie Crumble helt utan socker, smör eller vanligt mjöl. Istället använde jag vår egna stevia, kokosolja, havregryn, våra egna valnötter, kokosflingor och mandel. Nötterna mixade jag grovt så det fortfarande fanns bitar kvar. Det blev vår kvällsmat, tillsammans med lite glass hihi! (๑˃͈꒵˂͈๑) Jag tog tablett (för laktosen) så jag också kunde få lite glass, mumms....
 
 
Detta blir min sista natt i detta rummet, imorgon flyttar jag in till huset. Rummet jag har nu sitter ihop med garaget så man måste gå ut för att komma hit, men det är typ ett steg mellan dörren från huset till min dörr så det sitter nästan ihop. Det är kallare i det rummet jag har nu och eftersom det börjar bli kallt om nätterna så flyttar jag in. Anledningen till varför jag varit kvar här ute såpass länge är för att det är lite mer privat här och sängen är så himla härlig. Men imorse när det kom på tal att flytta in sa de att vi kommer flytta med dubbelsängen jag sover i nu in till huset. Yay!! ヾ(๑╹ヮ╹๑)ノ”
 
Men nu ska jag sova, alltid lika skönt att krypa ner i sängen efter en lång dag. 
 
Kram på er ❤
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback