Jam

Hi!
Idag var det dax att göra sylt igen med persikorna, det tar aldrig slut haha! (๑ ◡ ๑) Så jag stog i köket och gjorde sylt fram till lunch. När jag nästan var klar med att skära upp persikor, det fick inte plats mer i kastrullen, så kommer Geoff in och säger att han har två stora spänner till om jag skulle få slut på persikor. Jag gjorde inte äns slut på den spannen jag plockade igår, haha! Så nu få jag försöka komma på mer saker att göra med persikor. Jag tror jag ska försöka skära upp fler och frysa in. Tur att persikor är så goda, blir inte det minsta trött på dem! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
Några av burkarna med persikosylt, detta är inte äns hälften. 
 

Det har regnat från och till idag med och när det väl regna var det som himlen öppnade sig. Tjohoo, mer vatten! När det var uppbehåll mitt på dagen passade vi på att gå ner till "scary-cow-paddock" (en av kohagarna här runt omkring där korna är väldigt nyfikna av sig) och plockade björnbär. Vi kommer förmodligen göra björnbärssylt nån dag också, kanske redan imorgon. (^  ^) Vi hann inprincip plocka från alla buskar längs staketet innan det började komma mörka moln och vi gick hem. En liten stund senare öste regnet ner igen. Det är roligt att vädret kan skifta så; ena stunden är det strålande solsken och varmt, nästa stund öser regnet ner och det är kyligare. 
 
Resten av dagen spenderades innomhus. Geoff bakade kanelbullar med tre olika fyllningar: en traditionell kanel och socker, en med choklad och såklart en med persikosylt. (๑ᵕॢ૩ᵕॢ)ӵᵘᵐᵐᵞ♡♡♡ Florian, den franska killen (en av wwoofarna) hade aldrig testat svenska kanelbullar förut. (o.O) Därför var ju Geoff tvungen att göra några. Tur var vell det för Florian tyckte verkligen om dem, jag tror han har ätit nästan 10 stycken. (^  -  ^)
 
Jag har gjort en pepparkaksdeg, på Geoffs önskan, så vi ska baka pepparkakor någon dag också. Mycket bakande här, jag verkligen älskar det! Men jag tror jag måste börja gå lite fler promenader eller börja träna på något sätt, haha! Som tur är rör vi mycket på oss under dagarna iaf eftersom det alltid finns jobb att göra och vi tar promenader/ridturer med hästarna rätt ofta. Och vem tackar nej till en dessert? (๑>ᴗ<๑) Man lever bara en gång! 
 
 
Men nu ska jag krypa ner i sängen och drömma om söta, mjuka persikor! (◠‿ - ✿)
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback