Pirongia Forest Park

Kia Ora!
Vi bestämmde igår att vi skulle göra en lång vandringsled idag. Vi visste inte exakt hur lång tid men på ett ungefär 4-6 timmar beroeende på hur långt vi ville gå. Men med tanke på att dagarna är rätt korta och det mörknar vid 16:30-17:00 så satte vi klockan imorse och gick upp tidigt. (^    ^) Vi åt sen frukost inne i restaurangen (liten och liknar mer ett gatukök/kiosk). Sen bar det av mot Pirongia Forest Park. 
 
Vi laddade upp med müslibars, frukt, mackor, vatten, morötter och lite choklad i en ryggsäck och började sedan vår vandring. Leden vi valde att gå kallas Mahaukra Track. Det tog oss två timmar att komma till utkiksplatsen som var första målet. Det var väldigt blåsigt men annars hade vi tur med vädret så det var en härlig promenad. (^  -  ^)
 
 
Jag tyckte detta trädet såg så roligt ut då det ser ut som det har ett ansikte.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vägen var full av rötter och ibland var det väldigt brant.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blåste som sagt en hel del, haha!
 
 

När vi hade nått utkiksplatsen skulle vi bestämma om vi ville fortsätta vandringen mot toppen eller gå ner igen. Vi såg regnmoln torna upp sig mot bergen så vi beslutade att gå ner igen. Nervägen gick mycket fortare, jag tror vi gick ner på cirka en timma. Så hela vandringen blev kortare än vi räknat med, men det var ändå roligt och väldigt bra träning med att gå uppför hela vägen upp. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
Vi hade en enkel lunch innan vi letade reda på en camping och åkte vidare mot den. Påvägen stannade vi till då vi såg en väldigt söt kalv som inte kan vara många timmar/dagar gammal. ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
 
 
Campingen vi stannar på ligger påvägen mot två andra vandringsleder vi kommer gå de närmaste dagarna. Den här gången är det en camping med ström och duschar. Det var otroligt härligt att få ta en varm och skön dusch, det är inte ofta jag njuter så mycket av att få ta en dusch. Men när man reser så som vi gör så vet man aldrig när nästa dusch-tillfälle dyker upp. Man vet inte äns om nästa camping har en toalett med vatten eller om det är en "baja-maja". Men jag älskar det, man tar verkligen dagen som den kommer ännu mer eftersom man letar upp en camping i närheten när man behöver den. (^  ^) Eftersom vi även har el har jag kunnat ladda min dator och då kunnat redigera bilder. Det finns därför bilder från Hamilton Gardens och bilder från dagen då vi anlände till Hamilton uppe i inläggen. (^ _ -)
 
Nu på kvällen har vi ändå försökt planera lite för de kommande dagarna så vi vet vart vi ska åka och vad vi ska göra. Jag ser verkligen fram emot allting, jag blir mer och mer förälskad i Nya Zeeland och det är otroligt roligt att resa runt i jucy bilen med Sandra och Sven! Naturen är helt otrolig och vi bestämmer tillsammans vart vi ska gå och vad vi ska göra. Vi behöver aldrig stressa och ser vi något roligt/intressant/vackert så är det bara att stanna bilen och kolla. 
 
Men nu ska jag försöka lägga mig och sova. I bakgrunden har vi satt på Hobbit en oväntad resa. Sandra och Sven ville se den och jag har kollat lite in i mellan när jag bloggat. Men klockan börjar bli mycket så jag tror inte jag ska titta på hela filmen utan ska försöka få lite sömn istället. 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback