Nice day to move

Hi!
Vi alla åkte hemifrån rätt tidigt imorse för att åka till Feilding och hjälpa Kate att flytta. Hon flyttar ihop med sin pojkvän i Palmerston North. Jag har ju redan träffat honom flera gånger och han är verkligen jättesnäll och trevlig. (^_^)
 
Så vi har allihopa hjälpts åt att flytta ut möbler och kartonger från Kates hus och sen lastat in allt i det nya huset i Palmy. Regnet har öst ner hela dagen och påvägen till Feilding imorse såg vi att många åkrar och hagar var översvämmade och vattnet hade börjat leta sig upp på vägarna. Trots vädret gick det bra att flytta allt och det gick smidigt när vi var så många. 
 
 
 
 
 
Självklart hade vi den typiska lunchen man brukar associera med flyttning; pizza! En av pizzorna var faktiskt riktigt god, jag är i normala fall inget stort pizza fan. Men denna hade mycket topping med bland annat en ost (liknande brie eller camemert), tranbärssås, grönsaker och något kött. Det är själva brödet på pizza som jag inte tycker jättemycket om, jag vill ha mycket topping så denna pizzan var väldigt god. 
 
På eftermiddagen började vi dock bli lite stressade med tanke på vädret. Det var många vägar som redan blivit avstängda p.g.a. översvämningar och väderprognosen förutspådde mer regn. Vi lyckades dock hitta en väg vi kunde åka och vi kunde ta oss hem. Men det var många ställen där vi såg att det snart kommer stänga av vägen för det är så mycket vatten. Då är man glad att vi har en stor fyrhjulsdriven bil som inte är för nära marken. (^ _ -)
 
När vi kom hem har de gått ut med "emergency" varning. Det betyder att man inte får lämna huset om det inte är absolut nödvändigt. Regnet ska fortsätta ösa ner även imorgon, så vi får se hur mycket vi blir drabbade. Huset ligger väldigt bra till så det är nästan omöjligt att vårt hus ska bli översvämmat. 
 
Som ni kanske förstår så kommer jag, Sandra och Sven inte åka imorgon som vi först tänkt. Vi kommer stanna här tills vädret blir bättre och hoppas på att vi kan komma iväg måndag eller tisdag. Det beror helt på hur det går med översvämningarna, hur fort vattnet sjunker undan, vädret o.s.v. Men det gör inget, vi har ingen brådska eller tider att passa. (^   ^) Det är det bästa när vi har deras jucy bil, vi kan bestämma mycket mer själva vad vi vill göra och när vi vill göra det. 
 
Så, imorgon ska vi försöka städa bilen lite. Jag ska se mer på hur mycket plats det finns och börja packa lite saker. Jag har även tänkt baka ett bröd som vi kan ta med oss och ett bröd som jag kan lämna här med familjen. Vi får vell se vad annat jag hittar på. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
Nu ska jag iaf sova, jag är trött efter en lång dag med flyttande. 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback