Blue & Green Adventure Time

Guten Tag!
Imorse gick vi upp tidigt igen för att kunna komma iväg från campingen tid. Men vi hade ändå tid att äta och göra oss iordning
i lugn och ro. (^  _  ^) Sen bar det av till nästa äventyr; Te Waihou Walkway and Blue Springs.
 
Det var inte lång väg dit och vädret var på vår sida. Nästan hela promenaden hade vi solskén och när det inte var sol var det bara lite molnigt. Det har även varit varmare så jag kunde gå i bara t-shirt imellanåt vilket känns konstigt eftersom det är mitt i vintern, men jag klagar inte!  (^ _ -)
 
Vandringsleden var otroligt vacker och det var en härlig led att vandra på. Det var inte allt för mycket upp och ner och den var fint underhållen så det var lätt att gå och ingen lera. (^   ^) Leden följer en flod hela vägen tills du kommer till den delen där vattnet är kristallblått. Det var verkligen fantastiskt vackert! Självklart var Sven tvungen att följa en liten stig han hittade längs floden. VI följde såklart efter, mest för att Sven hela tiden ropade att vi borde komma och se hur vackert det var. Jag ångrar det inte för den lilla "stigen" vi följde gick precis längs vattnet och det var otroligt vackert! Men det var inte riktigt en stig (om man äns kan kalla det stig, man såg bara att någon/några måste gått där tidigare) som var menad för oss att gå på villket gjorde att vi hade många hinder att klättra över och ta oss förbi. Att hitta den riktiga vandringsleden igen var inte heller så lätt. Vi fick först gå tillbaka och leta och sen klättra upp för en brant sluttning genom buskar och klättra över ett staket. Men vi hittade tillslut rätt och har haft ett riktigt roligt litet äventyr på egen hand längs floden. 
 
Hela promenaden skulle tagit tre timmar totalt men istället tog det tre timmar en väg för oss, haha! Men eftersom vi inte hade något annat inplanerat idag var det inga problem. Vi behöver inte stressa utan tar oss tid och tar bilder, stannar till om vi ser något speciellt eller som i detta fallet tar en annan väg. (๑>ᴗ<๑) Här kommer en bild-bomb.
 
 
 
 
Första biten går längs med en ko-hage med kor i.
De var så söta så vi stannade till ett bra tag för att bara försöka hälsa.
De var dock rätt skygga, men ändå nyfikna. 
 
 
 
 
Vattnet var så klart hela tiden. Jag fick en sån lusst att hoppa i, men det är alldeles för kallt nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi klättrade upp genom det här för att komma till vandringsleden igen,
då kanske ni förstår lite vad jag menar.
 
 
 
Här kan ni skymta staketet, som vi klättrade över, mellan buskarna.
 
 
 
 
 
 
Pūkeko (purple swamphen)
 
 

Det var verkligen en helt underbar dag! Jag har läst lite om vattnet nu efteråt. Det kommer från Mamaku Plateau (en kulle/berg) och det tar 100 år för vattnet att gå igenom och renas då under tiden. Därför är vattnet i floden så blått; det är otroligt rent. Runt 70% av Nya Zeelands flaskvatten kommer härifrån. Rätt häfftigt!
 
När vi var kom tillbaka till bilen var vi alla glada, men trötta. Vi åkte och letade reda på ett ställe att fylla upp vattnet i bilen på inne i Matamata och åkte sen till en liten campingplats bara några minuter därifrån. Men innan vi åkte till campingplatsen behövde vi alla få mat i magen, vi kan inte leva på enbart müslibars och äpplen. Så jag och Sandra gick och köpte sushi medans Sven åt mackor. Vi försökte och frågade honom flera gånger om han ville ha något men han ville inte spendera pengar på restauranger eller snabbmat.
Men sushin vi åt var iaf väääldigt god! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
Camping-platsen vi hittat denna gången är också med el. Därför har jag kunnat redigera de sista bilderna jag låg efter med från dagen då vi gjorde fem olika vandringar. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Så nu har alla inlägg fått sina bilder och jag ligger i fas med bloggandet! (^     ^,) Förhoppningsvis kan det hålla sig så också. 
 
Vi har precis kollat på första Hobbit filmen igen, eftersom vi alla somnade igår, och har nu satt på nummer två. Men jag tror inte jag kommer titta klart på denna idag då jag är väldigt trött och imorgon ska vi gå upp tidigt igen inför nästa vandring. Det ska bli så roligt!! Ni får vänta tills imorgon med att se vart våra steg bär. 
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback