Plants on golden grass

Moshi Moshi!
Efter frukost idag hjälpte jag till med att flytta häst-transporten och ställa upp den på ett lite mer "permanent" ställe. Vi vill kunna träna hästarna på att gå ut och in i den utan att behöva koppla den till bilen hela tiden. Så nu står den uppställd med hjälp av stubbar och den har mellanväggen isatt. (^     ^) Jag tror det kommer bli jättebra! 
 
Mitt på dagen hade vi alla en ordentlig lunch-rast. Jag behövde det så jag inte kände mig helt 100% på förmiddagen. Jag var rätt trött, inte bara i huvudet utan i hela kroppen. Men efter en paus mitt på dagen (och en extra kopp kaffe) blev det bättre så jag gick ut och planterade ut växter i ett av växthusen. (^_^) 
 
 
 
 
 
 
 
Jag tycker alltid det ser så fint ut när det är helt nyplanterat. Ärt-halmen (peastraw) är en fin kontrast till jorden och sen de gröna plantorna. Det är som att göra en vacker bädd åt växterna. (๑ᴖ◡ᴖ๑) ✿  Det är verkligen roligt att plantera när det blir fint och man känner sig nöjd efteråt. Ännu roligare är det eftersom allting är ätbart och man vet att man kommer få sin belöning när plantorna växt sig större. ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊ Vi är inte helt säkra på vad det var jag planterade idag, men vi tror att det bland annat är kolhuvuden. Det kan också vara en och annan blomkål, men vi vet som sagt inte exakt haha! 
 
Senare på eftermiddagen åkte jag och Anette in till Feilding för att handla matvaror. Det var rätt tomt i kylen och skafferiet så det behövdes verkligen. Är man måga i ett hushåll så går maten åt. (^ _ -) 
 
Vi kollade alla på en film senare på kvällen medan vi åt middag. Det blev Big Hero 6 igen, men den är verkligen bra så jag har inget emot att se den fler gånger. (^ - ^)
 
 
Nu börjar det närma sig läggdags för mig. Så jag säger God Natt/ha en fortsatt bra dag!
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback