On new grounds

Kia Ora!
Allt gick bra med lastningen av hästar imorse. Jag tränade Svans lite på att gå in i transporten igen och hade en paus innan vi skulle ta in honom och Páfi för att åka. När jag gick iväg för att förbereda (när vi hade pausat träningen) gick Svans in i transporten självmant utan mig, haha! (๑ᴖ◡ᴖ๑) Han är så duktig så! Så sen när vi väl åkte gick allt jättebra. 
 
Vi åkte som sagt till busschaffören som kör skolbussen till Caelans skola. När vi kom dit lastade vi av hästarna och lät dem ha en paus medan vi gick in och tog en kopp kaffe med henne och hennes man. De är verkligen ett jättegulligt par! De har den där härliga, breda, lantliga dialekten när de pratar och pratar de gör de mycket. (^    ^) Huset de bor i är ett gammalt postkontor. Det är speciellt eftersom det är ett gammalt Nya Zeeländskt hus, vilket det inte finns så jättemånga av. Det var verkligen fint och hade den där härliga lantliga känslan. 
 
Ridturen sen gick jättebra. Jag gick en hel del med Svans eftersom han inte är van vid att åka till nya ställen. Men han var väldigt duktig och inte det minsta rädd eller nervös utan snarare uppspelt och glad. (^  -  ^) Jag red därför några bitar, vilket gick jättebra. Men när han blev lite väl uppspelt igen lyssnade han inte lika bra så jag tyckte det var bättre att hoppa av och promenera. Då kunde jag få honom till att konsentrera sig mer på mig. Men jag är verkligen jättenöjd, han var så duktig så! Páfi var som han brukar; en lugn, säker och trygghäst som älskar att gå på nya äventyr. (^ _ -)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom tillbaka hade mannen lagat soppa till oss. De är verkligen jättesnälla av dem. Jag tyckte det var mysigt att sedan få sitta och höra om saker de upplevt (de är närmare 70 år båda två så samtalen har en tendens till att handla om vad de upplevt/gjort under sitt liv). De plockade t.o.m. fram ett gammalt fotoalbum och visade gamla bilder. Jag tycker sådant är jättemysigt, de är verkligen ett otroligt härligt och mysigt par. (^   ^)
 
Lastningen av hästar för att åka hem gick också problemfritt. Så vi kom alla hem efter en underbar förmiddag på nya marker! 
 
Resten av dagen har vi bara tagit det lugnt. Vi kollade på en film och jag har bakat bullar igen. Denna gången blev det kanelbullar så långt smöret räckte (vilket inte var mycket), chokladbullar och några där jag testade med hemmagjord sylt och kanel. De ser rätt okej ut, men de blev inte klara förrän väldigt sent så jag har inte hunnit smaka ännu. (^ _ ^) Men jag tror de ska gå ner, hihi!
 
Nu måste jag dock sluta skriva och gå och lägga mig. Imorgon måste jag upp och duscha innan vi ska åka in till stan då det är kalas för Alex som fyllde 6 år i onsdags. ( ◕‿◕ ) Det ska bli roligt!
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback