Fun in the Garden

Hi!
Jag har varit ute i trädgården och jobbat idag tillsammans med Fiat. Vi började med att vattna växthusen och "kittla" potatis, hihi! (๑ᴖ◡ᴖ๑) Med "kittla" menas att gräva in under plantan, utan att dra upp den, och leta efter potatisar. Vi hittade tillräckligt många för att kunna ha det till middag nu på kvällen. ॱ॰⋆ (◠ ◡ ◠) ӵᵘᵐᵐᵞ♡♡♡
 
Sen gick vi ner till hagen och plockade bajs för att kunna plantera ut nya växter. Det var rätt längesedan jag mockade i hagen nu, det kändes både skönt och roligt att få göra det igen. När man är två och man bara ska fylla en skottkärra tycker jag det är rätt roligt att mocka. (^ _ ^) När vi var klara var det redan lunch-tid så vi gick in och åt. Under tiden anlände en lastbil med ett flak fullt av hö. Han som körde lånade sen en bil för att kunna åka och hämta sin traktor för att kunna lasta av alla balar. Så när vi hade ätit klart fick vi gå ut och hjälpa till att ordna i hö-skjulet och se till så alla höbalar fick plats, lagom tills han kom tillbaka med traktorn. Nu har vi dock hö så vi ska klara oss ett bra tag. 
 
När allt var klart återgick jag och Fiat till vårt planterande. Vi rensade ut ogräs och gjorde iordning i ett av nät-växthusen. Sen flyttade vi en rabarber-planta från ett av de andra växthusen in till den nya platsen vi gjort iordning. Vi separerade plantan också, då den var rätt stor, så det nu är tre plantor istället. (^   ^) Tanken är att vi ska flytta in alla jordgubbar och plantera där också. Jordgubbar och rabarber trivs bra ihop så förhoppningsvis kommer vi få många jordgubbar och mycket rabarber. ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
Här är en skylt från Hamilton Garden (27Juni) om "companion planting":
 
 
 
 
 
 
Vi blev inte klara förrän fram på eftermiddagen så vi gjorde inget mer sen utan gick in. 
 
Sen har jag inte gjort så mycket mer förutom att tagit det lugnt. (^  -  ^) Vi kollade på Happy Feet 2 medan vi åt middag; mosad egenodlad potatis med makrill och lök från trädgården. 
 
 
Nu fick jag precis ett medelande från mamma, så jag ska skypa med dem innan jag lägger mig i sängen. (^ _ -)
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback