Time for Traveling

Hello!
Imorse lämnade jag och min familj gården för att styra färden mot Wellington. Det har varit roligt att få presentera min Nya Zeeländska familj inför min Svenska familj och vise versa. (^  -  ^) Den här julen har verkligen varit speciell, en jul som jag kommer leva på länge! 
 
Solen har skinit hela dagen och vädret har varit helt underbart! Pappa och Elias släppte av mig, mamma och Erik i Otaki medan de åkte för att kolla in ett bil museum. Vi andra var inte jätteintresserade så därför kollade vi in outlet-butikerna i Otaki itsället. (๑>ᴗ<๑) Jag hittade faktiskt ett par nya skor billigt, det var inte planerat. Och så kunde jag inte låta bli att köpa ett nytt sett med underkläder, hihi! Jag tror aldrig jag har varit i Otaki utan att komma hem med nya underkläder.... Men sån är jag, hihi!
 
Resten av vägen flöt på bra. Vi började med att åka till flygplatsen och hämta upp en ny GPS. När familjen reste från Auckland och ner till gården gick bilen sönder så vi har en ny större bil nu. Men denna bilen hade ingen GPS så därför fick vi hämta upp en ny och det smidigaste var att göra det vid flygplatsen här i Wellington. (^_^) Sen kunde vi äntligen köra till hotellet, samma hotell jag och Josefin bodde på när vi var i Wellington. Men denna gången var det strul då de inte kunde hitta min bokning. (- _ -) Jag visade bokningsbekräftelsen och att jag redan betalat men de hade inga lediga rum i den storleken. Det slutade med att mamma och pappa fick ett rum, Erik och Elias har ett rum och jag har ett eget. Alla rummen är mindre och inte lika fina som det jag bokade, men vi har iaf någon stans att sova. Jag orkade inte bråka så mycket om det, det är ju ändå bara en natt. (^ _ -)
 
När vi fått in allt på rummen promenerade vi ner till mataffären och handlade middag och frukost. Middagen fick bli färdiga sallader från charken. Jag hittade en god sallad med bland annat apelsin, jordgubbar, gurka, lök och bladgrönsaker. Middagen åt vi nere vid hamnen i solen. Det var riktigt mysigt tycker jag! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är vi alla tillbaka på rummen. Jag tänkte läsa lite och sen krypa ner i sängen och sova. Imorgon tänkte jag passa på att duscha innan vi ska checka ut för att sen ha en hel dag i Wellington. På kvällen åker vi på färgan som ska ta oss över till Sydön!(*⌒ヮ⌒*)Det är så spännande, jag har inte varit på Sydön ännu! Jag har hört så mycket om den och äntligen ska jag få se allt med egna ögon.
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback