Packed and Done

Hi!
Den här dagen har jag och Josefin spenderat mesta tiden med hönsen och kycklingarna. Efter att ha matat dem som vanligt imorse gick vi och satte mindre nät längs hela staketet av hönsgården. När vi släppt ut de vuxna i utehägnet hämtade vi "mellan-kycklingarna" och släppte ut dem inne i hönsgården så de kunde få springa runt på större yta. (^_^) De såg först väldigt vilsna ut men efter ett tag började de gå runt och undersöka. Hen som har problem med benet (jag och Josefin har börjat kalla hen för Dumbo, hihi, för hen är så sööt) verkade också må bättre av att kunna röra på sig mer på en större yta. Nästa steg var att häfta fast en matta runt utehägnet så mellan-kycklingarna så måning om kan släppas ihop med de vuxna. När vi var klara testade vi därför att öppna för att se om de små kom överräns med de äldre. Det gick rätt bra, men de vuxna var lite för elaka så vi vågar inte låta dem gå tillsammans ännu. Därför kommer de små få komma ut i hönsgården under dagarna när hönsen är i utehägnet så tar vi in de små igen över natten. (๑ᴖ◡ᴖ๑) De är verkligen super sööta! När jag satte mig ner på huk kom de fram till mig för att kolla om jag hade mat med mig och jag kan klappa dem utan att de springer iväg. De är mina små bebisar, hihi! 
 
Efter lunch var jag helt slut. Även om jag varit ledig denna helgen har det hänt väldigt mycket och min hjärna har gått på högvarv hela tiden. Det kändes idag när jag var tillbaka i de vanliga rutinerna igen. (๑>ᴗ<๑) Men det var på sätt och vis skönt att kunna få en helt vanlig dag och bara tänka. 
 
Senare gick jag och Josefin ut och mockade i trädgården. Bajset slängde vi sen in under olika fruktträd som behöver det, bland annat mullbärsträdet som är smockfullt av små mullbär. o( ^▽^ )o De är långt ifrån mogna ännu, men det ser ut att bli ett bra år för mullbären!
 
På eftermiddagen var det dags för både mig och Josefin att börja packa. Imorgon åker vi upp till Auckland, min familj är påväg hit!!! Det ska bli så härligt att få krama om dem igen, vad jag har saknat dem! Jag kan inte riktigt fatta ännu att de faktisgt kommer hit och ska få se allting. Det kändes därför väldigt konstigt att packa väskan, men jag tror jag lyckats få ner det mesta jag vill ha med mig. Denna gången blir det inte så många dagar jag är borta för vi kommer tillbaka hit och firar jul allihopa. Det tråkiga är att Josefin nu åker och möter upp sin syster, sen träffas vi här på jul och efter det flyttar hon till Otaki där hon ska jobba som au pair i en familj... Jag kommer verkligen sakna att ha henne här, det kommer bli så tomt. Men det är ändå bra att hon inte försvinner helt och hållet, avståndet är inte så stort så vi kommer fortfarande kunna träffas och umgås.♡ Jag kan verkligen inte fatta vilken tur jag har som åker till andra sidan jorden och finner en sån bra vän. Tack Josefin!
 
 
 
Den första "marrow" (stor zucchini) var klar idag så efter middagen bakade jag en "marrow-brownie". Den här gången uteslöt jag sockret helt och hållet och använde bara stevia som sötning. Jag har inte smakat ännu men hoppas det blev bra, smeten var iaf good haha! (^ _ -)
 
 
 
 
 
 
Jag och Josefin får sno med oss varsin bit imorgon bitti som vi kan mummsa på på bussen. Det är en lång busstur vi kommer åka imorgon... Men det kommer nog gå bra, det är skönt att slippa åka ensam. (^  ^,)
 
 
Men jag borde därför krypa ner under täcket och sova nu. Imorgon vid den här tiden är jag med min familj igen!
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback