Christmas in NZ

God Jul!
Idag är det jul här på Nya Zeeland, men vi firade vår svenska julafton igår. (^    ^) Dagen innan jul stod jag i köket helda dagen. Fast just det, jag var iväg en snabbis på morgonen in till Papaioea med familjen och köpte de sista julklapparna. Vi hämtade även två nya tuppar och en ny höna. De är otroligt sööta! Men inte lika roliga som "mellan-kycklingarna" som är mina små bebisar, hihi! Men jag får vell börja hantera de nya mer nu också så de också blir tama, de är ju så fiina! (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
Nu ska jag sluta prata om hönsen och kycklingarna och återgå till julafton. (^_^) Jag hade jätteroligt med många härliga människor och god mat. Här kommer bilder, för bilder beskriver mer än ord. 
 
 
 
 
 
En grön kanelbulle-gran! 
 
 
 
 
Vinflaskor med kork = Vin
Vinflaskor utan kork = Vatten
 
 
 
 
  
Tomten kom såklart på besök, och han hade julklappar med sig!
(Även till mig, hihi)
 
 
 
 
 
 
 
 
Raw saffrans cheese cake med pepparkaksbotten, lussekatter, pepparkakor....
 
 
 
 
 
Jag testade att göra äggost för första gången. Med lite hjälp från mamma gick det bra!
 
 
 
 
 
Hemmagjord snickers, Paradis och Aladdin från Sverige!
 
 
 
 
 
 
 
Anette, Geoff och Caelan gav mig ett greenstone halsband!
Jag har velat ha ett jättelänge och äntligen har jag mitt egna! Tusen tack, jag älskar er!
Det är meningen att ge tur när man befinner sig i kontakt med havet.
 
 
 
 
 
Jag fick också en målarbok för vuxna!
 
 
 
 
Jag började färglägga idag och är klar med första bilden.
 
 
 
Bästa presenten fick jag imorse, men den håller jag för mig själv. ( ◠‿◠ )
 
Idag är det bara ta det lugnt som gäller. Jag är jättetrött efter allt resande fram och tillbaka och sen alla förberedelserna inför jul. Så det är skönt att bara kunna ta det lugnt med familjen och Josefin och hennes syster innan de åker vidare. 
 
Nu ska jag umgås med alla andra och sluta blogga, hihi!
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback