Christchurch

Moshi Moshi!
Vi tog det rätt lugnt imorse, åt frukost och gjorde oss iordning innan vi lämnade det mysiga lilla motellet. (^_^) Denna dagen hade vi planerat för att åka in till Christchurch så det var dit färden styrde. Det tog inte så lång tid att komma dit och solen har varit med oss hela dagen igen, så vi har haft en jättehärlig dag. Sommaren är verkligen här på riktigt nu! 
 
Inne i Christchurch letade vi reda på en bra parkering där vi ställde bilen, sen promenderade vi bara omkring. Det är en väldigt fin stad men det är fortfarande mycket som håller på att byggas upp efter den stora jordbävningen 2010. Hela staden raserades då men de har gjort ett bra jobb med att bygga upp den igen. Det är lättare att förklara och beskriva om dagen med bilder så här kommer en bild-bomb. (^_-)
 
 
 
 
Först började vi gå mot ett köpcentrum som det var skyltat till. När vi kom dit upptäckte vi något häftigt; hela köpcentrummet är uppbyggt av containrar som står uppställda ute så det det blir som ett utomhus-köpcentrum.
Jag tycker det var riktigt coolt, smart och väldigt mysigt eftersom man kunde gå ute i solen. 
 
 
 
 
 
 
 
Vi fikade på en av de små caféerna som också fanns bland containrarna. 
Jag åt en god chia-pudding och vad glad jag blev när de hade mandelmjölk till kaffet istället för sojamjölk!
 
 
 
 
 
 
 
Sen fortsatte vi att promenera runt på gatorna. Det fanns många fina byggnader.
 
 
 
Spår från jordbävningen fanns att se på vissa ställen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kände oss klara åkte vi en sväng ner mot havet för att se hur det såg ut där. Vattnet var väldigt lågt och det fanns ingen fin gångväg så vi tog bara en titt och åkte sen till theWareHouse. Min familj har inte haft tid att gå in på theWareHouse ordentligt innan så de ville väldigt gärna göra det. Jag hittade en ny bikini så jag kan inte klaga, hihi! (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
Efter att ha handlat matvaror åkte vi mot hotellet som vi skulle checkat in på redan igår. Idag var det inga problem och vi kunde gå in i huset med en gång. Vilket hus, det är otroligt fint! Här kommer vi stormtrivas, synd bara att det inte blir så många dagar...
 
 
 
 
Mitt rum, jag har en egen dubbelsäng!
 
 
 
 
Utsikt från mitt fönster ut över fruktträdgården.
 
 
 
 
 
Badrum
 
 
 
 
 
 
Erik och Elias rum
 
 
 
 
 
 
Vardagsrum
 
 
 
 
 
 
Mamma och Pappas rum
 
 
 
 
 
 
Kök
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Resten av dagen har vi tagit det lugnt och gjort oss hemmastadda. Jag och mamma tog en kort promenad i trädgården medan middagen stod i ugnen. (^  ^) Imorgon ska jag gå en längre sväng och titta ordentligt, trädgården är rätt stor och otroligt fin!
 
Nu ska jag borsta tänderna och göra mig klar för att gå och lägga mig, jag börjar bli trött och vill ha massor av energi imorgon. Vi får vell se vad vi känner för att hitta på då. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback