Borta bra men...

Hej!
Nu är jag hemma igen. Det har verkligen varit otroligt roligt och härligt de senaste dagarna med familjen, men det känns ändå skönt att komma hem. För det är precis vad det är här, det är hemma för mig. Även om jag fortfarande anser Sverige som mitt hem så har jag även ett hem här på Nya Zeeland. (^_^)
 
Jag mötte upp Anette i Papaioea imorse. Hon hade varit och handlar julklappar och var precis klar i mataffären. Så jag hjälpte henne packa och vi åkte sen några fler små ärenden innan vi styrde färden hemmåt mot gården. Därför möts man av alla glada hundarna och hästarna går och betar i hagen. Geoff höll på med storstädning inomhus inför Jul. Det kändes verkligen jättebra att komma hem igen. 
 
Efter att ha packat upp matvarorna och druckit kaffe med Anette medan vi alla tre (Geoff, Anette och jag. Caelan var hos Alex och lekte) satt och pratade gick jag och började städa i Josefins föredetta rum. Det känns konstigt att inte ha henne här längre, jag saknar henne verkligen! Hon hade gjort ett bra jobb med att städa ur det, men jag gjorde en riktigt ordentlig städning av hela rummet. Fönstrena och fönsterkarmarna tvättades, listerna och sladdarna torkades av och alla andra dammiga ytor blev avtorkade. Sen dammsög jag och bäddade rent i sängarna eftersom min familj kommer imorgon och mamma, pappa och Elias ska sova där. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag fortsatte sen med en snabbstädning av mitt rum innan jag började packa upp allt ur mina väskor. (^   ^) Jag kom verkligen igång med städningen idag och gick och småplockand hela eftermiddagen, fram tills när jag slängde ihop en snabb pepparkaksdeg. Jag ska testa göra veganska pepparkakor så därför gjorde jag en liten prov-deg idag som jag ska testa baka ut imorgon. Förhoppningsvis blir det bra, degen var iallafall god hihi! (≧∇≦)Man måste ju alltid smaka pepparkaksdegen, det hör ju till! 
 
Justin kom också under eftermiddagen, mitt i mitt städande. Senare satt vi därför allihopa och pratade, i solen, på uteplatsen. Det har verkligen varit varmt och härligt idag, även om solen inte varit framme hela tiden. (^ _ -)
 
 
Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa en stund innan jag somnar. Vad skönt med min egna härliga säng igen!
 
 
Kram på er ❤️
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Anonym

You best keep away from Tim

2015-12-21 @ 19:30:30
Postat av: Anonym

You best keep away from Tim

2015-12-21 @ 19:30:32

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback