the Last Pumpkin

Konnichiwa!
Dagens väder; regn med lite mer regn och sen kommer ösregn. Ja, det har verkligen varit grått och regnigt idag. Morgonen började i lugn och ro som vanligt. Caelan var i skolan så jag, Geoff och Anette satt och pratade om olika saker. Geoff ringde också efter en mekaniker som kom och kollade på hybrid-bilen som det är något fel på. Ni kan nog inte gissa vad felet var …ᘛ⁐̤ᕐᐷ råttor eller möss har gnagt hål på några kablar. Jag kan inte låta bli att tycka det är lite roligt, även om det absolut inte är bra, eftersom man trode verkligen inte att felet berodde på råtter eller möss. (๑>ᴗ<๑) Det slutade iaf med att Geoff fick ringa efter en bergningsbil som tog med bilen in till Palmerston North där de ska laga den. 
 
Mitt i alltihopa åkte jag och Anette in till Feilding. Jag hade städat i köket och hade inte jättemycket annat att göra och Anette var uttråkad. Vi behövde köpa lite matvaror och annat så vi passade på att åka eftersom vädret inte var det bästa för att vara ute.
 
När vi senare kom hem slängde jag in ett bananbröd i ugnen och började sen skära upp vår sista pumpa för att göra pumpasoppa. Jag och Anette köpte godis (söt lakrits, en sur konfekt och choklad) i Feilding som vi åt påvägen hem (det blev våran mindre nyttigare lunch, hihi) så vi villle ha något lättare, och kalorisnålt, till middag. Hihi... ( •ॢ◡-ॢ) Vi har haft en pumpa kvar, från vår trädgård, som vi har sparat på för att kunna göra pumpasoppa vid det rätta tillfället. Vi har inte riktigt varit redo att använda den ännu då vi verkligen inte vill slösa tillfället att kunna få pumpasoppa. Men idag var den perfekta dagen! Våren är påväg, pumpaplantorna växer och nya pumpafrön är sådda så förhoppningsvis behöver vi inte vänta allt för länge innan vi kan äta pumpa igen. (^ _ -)
 
 
 
 
Arkiv bild på Caelans skola, från 10 maj.
 
 

Anledningen till varför jag valde denna bilden idag är för att imorgon ska jag gå till skolan, haha! (^    ^) Anette råkade nämna för en av lärarna att jag kan lite om att redigera filmer. Just denna läraren (som också är rektor) ska man inte nämna sådant för eftersom hon är expert på att övertala folk att hjälpa till med olika saker helt gratis. Så imorgon ska jag med Caelan till skolan och hjälpa till med att göra filmer till eleverna. Vi får vell se hur det går, men jag tror det kommer gå bra. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Anette är hemma imorgon, som tur är, så behöver jag bli räddad innan dagen är slut kan jag alltid ringa henne haha! Även om det känns lite halft nervöst ska det ändå bli lite roligt också. 
 
Nu ska jag kolla upp lite mer om video redigering på nätet (för säkerhets-skull så jag är förberedd) och sen ska jag lägga mig och sova så jag orkar med morgondagen i skolan. (^_^)
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback