Screen Free

Hi!
Det var skönt att kunna gå upp den vanliga tiden idag, vid åtta, och inte tidigare som jag gjort de två senaste dagarna. (^   ^,)
 
När jag hade ätit frukost och druckit en andra kopp kaffe gick jag ut i solen och började vattna växthusen. Sen släppte jag in hästarna, som går i trädgården under natten, i hagen igen. När jag var klar med alla småsysslor gick jag och började mocka i trädgården. Det har inte blivit mockat på några dagar nu eftersom det inte har hunnits med, så det tog lite längre tid idag eftersom det fanns mer som behövde mockas. Men jag tycker det är roligt, så det gör igenting. När jag höll på tänkte jag för mig själv "Jag måste vara väldigt konstig som tycker det är roligt, nästan mysigt, att gå runt och plocka hästbajs". Haha! (๑>ᴗ<๑) Men det fina vädret idag bidrog nog till varför jag tyckte det var roligt. Det finns såklart dagar då jag inte alls vill mocka, tillexempel om regnet öser ner. Men det är på något sätt nästan som terapi att gå runt och plocka. Man tänker på allt möjligt och har ett mål man jobbar mot: bajsfritt och rent. Har man då ingen tidspress är det rätt avslappnande. ( ◠‿◠  ) I trädgården är det mycket enklare också eftersom det inte är någon lera jag behöver gå genom och skottkärran är mycket lättare att köra runt.
 
 
 
Bild från baksidan av huset. 
Den gröna plasten är det nya växthuset. 
 
 
 
 
Men nog om skit-snack nu, haha. (^ _ -) När jag var nästan klar, bara fruktträdgården var kvar att mocka, tog jag en paus och gick för att hämta plast-stolpar som man brukar använda till staket. Vi har gjort en liten cirkel mitt på gräsmattan som tanken är att hästarna ska springa runt. Det är lite som en "round pen" bara att vi går på insidan istället och hästarna på utsidan. Vi kommer träna på att vi ska kunna ta oss mer in mot mitten men hästarna ska förstå att det ska fortsätta gå runt. Tillslut ska vi kunna träna dem på att springa och stanna på kommando, utan att vi behöver springa bredvid eftersom vi ska kunna stå i mitten av cirkeln. (^    ^) Stolparna jag hämtade var för att Anette ville göra cirkeln större, så vi förstorade den och gick sen in för att äta lunch. 
 
Anette fick sen rusha iväg för att hämta Caelan och jag gick ut för att mocka det sista. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Nu höll jag nästan på att glömma berätta att vi har fått en ny familjemedlem. Några vänner till familjen ska flytta och kan inte ta med sig hunden. Därför flyttar han in här. Duke, som han heter, har varit här förut då vi passade honom när familjen kollade runt på hus. Han är jättehärlig och har mängder med energi! Jag tror han kommer trivas bra här med de andra hundarna som han kan leka med. 
 
På kvällen gick jag och Anette ut och skördade lite grönsaker som Geoff sen hade på pizzan han gjorde till middag. Vi hade bland annat rödbetor, kålrot, majrova, kålrabbi,  blad grönsaker och lila brocooli/blomkål. Det blev vääldigt gott! Jag verkligen älskar grönsaker, och det smakar ännu bättre när man odlat dem själv. (*⌒∇⌒*)
 
På kvällen bestämmde Anette att vi ska ha en "screen free weekend". Vi ska alltså inte använda våra surfplattor, mobiler, datorer eller kolla på TV fram tills på måndag. Undantag är om man behövder ringa ett samtal eller något viktigt sms. Jag har tillåtelse men det är bara om jag gör det när Caelan inte ser, så t.ex. i mitt rum går det bra. Jag har ändå tänkt försöka hålla mig borta så mycket som möjligt. Det ända jag ska göra är att blogga (såklart), kolla mailen och hålla kontakt med vänner och familj. Så skriver de ett meddelande kommer jag såklart att svara och vill de skypa kommer jag göra det. Men jag tänkte försöka hålla mig bort från facebook, som jag är inne på rätt mycket nu för tiden då det är roligt att se vad som händer i Sverige. Så man kan vell mer säga att det blir en facebook-fri och google-fri helg för mig. (^  -  ^) Från början var planen att jag skulle försöka använda helgen till att kolla lite mer om video- och bildredigering på youtube för att förbereda mig om jag följer med Caelan till skolan nästa vecka. Men nu har jag en ursäkt till att låta bli, hihi! ꒰⁎ᴖ ᴗ ᵒ̴̶̷̤̀⁎꒱໊  
 
Justin kom nu på kvällen och ska bara spendera natten här. Han kommer åka upp mot Hamilton imorgon bitti då han ska hälsa på en släkting. På söndag kommer han komma tillbaka och spendera natten här igen. Anledningen är för att han ska slippa köra så långt på en dag, vilket är helt förståligt. (^  _  ^) 
 
Jag tror jag har fått med allt från idag nu, så jag tänker avsluta och krypa ner i sängen. 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback