Fly free little bird

Hej!
Det här viruset går verkligen upp och ner som i en berg-och-dalbana. Imorse kände jag mig sämre igen. (- _ -) Efter att ha matat hästarna gick jag in och åt frukost i lugn och ro, vilket hjälpte endel. Sen har jag försökt hjälpa till så gott jag kan. Jag började med att städa undan i köket, som jag brukar. Sen gick jag ut och hjälpte till med att binda ihop hönät som vi senare under dagen satte upp framför alla höbalar så det blir svårare för "non-fatties" att nå höet. De börjar bli lite väl runda om magarna så detta är ett sätt så de får jobba mer för maten och inte kan äta lika mycket. (^   ^,) 
 
Geoff ropade på mig när jag höll på att binda ihop två hönät, han hade hittat en skadad fågel. Ena benet var av, det hängde fortfarande kvar på fågeln men var helt ledlöst och blodigt. Det fanns tyvärr inte mycket att göra så jag fick försöka komma på bästa sätt att avliva den på. ꒰๑•̥﹏•̥๑꒱ Jag har varit med vid avlivningar av möss i skolan, det var endel av min utbildning, men jag har aldrig avlivat ett djur själv. Detta blev första gången, vilket jag hoppas jag inte kommer behöva göra fler gånger. Den dog iaf snabbt då jag la den i en plastpåse och svingade kraftigt mot en trädstam. Jag kände mig hemsk! (๑˃̥̩̥̥̥̥̆ಐ˂̩̩̥̥̩̥̆৭) Men samtidigt var det bra att jag kunde hjälpa den så den slapp lida. ( ᵒ̴̶̷̥́ _ᵒ̴̶̷̣̥̀ )  Jag önskar bara att jag hade kunnat hjälpa den på annat sätt... Men det är naturens gång, hade vi inte hittat den hade den förmodligen dött efter lidande. 
 
Det började regna mitt på dagen så vi gick in och fortsatte binda ihop hönät innomhus. Senare, efter att ha pausat med kaffe, tog vi oss ut till höskjulet och satte dit hönäten. Det ser ut att bli rätt bra, så nu återstår det bara att se hur det funkar. (^_^) 
 
 
 
 
Bild från i förrgår då jag lekte med fisheye objektivet på olika knoppar. 
 
 
 
På eftermiddagen har jag inte gjort så mycket mer. Jag har hållt ordning hyfsat i köket så disk åkte in i maskinen och torkat av bänkarna så de hölls rena. Mest för att jag har varit uttråkad men inte haft mycket energi för att göra mycket. Tillslut hämtade jag datorn och fick gjort lite saker som jag skulle gjort för längesedan. Men nu är det gjort vilket känns väldigt bra! (^  -  ^)
 
Det kommer nog bli tidigt i säng idag, mina förhoppningar om att vakna upp frisk (eller iaf piggare) finns fortfarande kvar. (^ _ -)
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback