Back to School

Kia Ora!
Jag åkte med Caelan till skolan imorse, som jag nämnde igår att jag skulle. (^ _ ^) Jag har fått hjälpa till med att sätta ihop en video till Caelans tal han höll för någon vecka sedan. Tyvärr fungerade inte alla videoklippen att spela upp i deras dator så jag kommer få följa med någon mer gång och hjälpa till. De har även en hel del andra saker de vill ha hjälp med gällande design och grafik på dator. Därför kommer jag försöka hjälpa till så gott jag kan. (^   ^,) Det som jag är osäker på kan jag ju alltid kolla upp på youtube, haha! 
 
 
 
 
 
 
Anette kom och "räddade" mig vid lunch-tid. Jag var inte riktigt förberedd på allt de ville ha hjälp med och jag trodde jag skulle använda en mac men det visade sig vara en vanlig PC. Därför kändes det bättre att göra en halv dag idag, åka hem och förbereda mig mer och istället komma tillbaka en annan dag. (^  -  ^)
 
Solen skén och det har varit runt 15 grader så det var skönt på så sätt också att få komma bort från datorskärmen och kunna träna hästarna lite istället. Svans är lika fantastisk som alltid och tycker verkligen om att träna. Han följer mig vart jag än går, han försöker till och med följa in i huset hihi! Han har även börjat bli väldigt duktig på att ställa upp vid stubbar och vid stolen så jag kan hoppa upp. Speciellt en av sidorna är han bra på, men den andra sidan tycker han inte lika mycket om. Därför har vi fått träna lite extra på det, men efter ett tag går det lika bra att hoppa upp från den sidan med. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Transport-träningen går bra den med och det är inga problem att få Svans att följa med in i transporten. Idag hjälptes jag och Anette åt då Anette ledde in Páfi och jag ställde sen Svans bredvid och höll koll på dem och gav dem massor av godis medans Anette stängde lemmen. Sen öppnade hon lemmen igen och vi kunde lasta ur hästarna. Det är inga problem alls! 
 
 
Imorgon ska vi åka en kort sväng med Páfi och Svans då jag och Anette ska rida på en av lärarnas gård. Det ska bli kul att komma till nya ridvägar och jättebra träning för Svans då han kommer få åka i transporten igen. 
 
Jag borde därför gå och lägga mig nu eftersom jag ska upp tidigt imorgon. Vi ska lämna av Caelan på skolan innan vi åker till gården så det blir en tidig morgon. Anledningen till varför jag inte ligger i sängen redan är för att jag pratat en bra stund med mamma på skype,
vilket var härligt! ( ◠‿◠  ) När jag var klar hade jag en tvätt som behövde hängas upp, hehe. Men nu ska jag avsluta och krypa ner i sängen. 
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: josefine

hej, ville bara önska dig en bra dag :)

2015-08-26 @ 12:14:48
URL: http://nouw.com/malmqvistarn

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback