Wellington

Kia Ora!
Jag gick upp vääääldigt tidigt imorse för att åka med Geoff till Wellington, som jag berättade om igår. Han hade jobb att göra så jag tog dagen ledigt och passade på att följa med. Det är första gången jag varit i Wellington, det var väldigt vackert där! Solen har skinit från en klarblå himmel, men det har blåst kallt vilket Wellington är känt för. 
 
 
Jag ska berätta om dagen med hjälp av en foto-bomb. (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
Morgon fika/lunch på mitt nya favorit café; Butlers Chocolate Café.
 
 
 
Soya-latte, triple chocolate mousse, vaniljglass på en bädd av krossad choklad,
varm chokladsås och en baileys chokladtryffel. Yummie!!! ॱ॰⋆(˶ॢ‾᷄﹃‾᷅˵ॢ)
 
 
 
 
 
 
 
 
Te Papa museum, som det är gratis inträde till. 
 
 
 
Djuravdelning, seaworld
 
 
 
En "konserverad" kolossbläckfisk. 
Jag vet inte om jag ska tycka det är äckligt eller häftigt....
 
 
 
 
I detta huset får man uppleva en jordbävning, hela huset skakar.
 
 
 
Sen tog jag en "cable car" (linbanevagn?), det är nästan som en spårvagn, upp till toppen av botaniska trädgården.
 
 
 
 
 
Man kunde inte klaga på utsikten direkt. 
 
 
 
Sen promenerade jag genom den botaniska trädgården ner till "city" igen.
 
 
 
 
 
Självklart fanns det en ankdam. (^    ^)
 
 
 
 
 
 
 
Rosträdgården och café.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En av gatorna jag gick på många gånger, fram och tillbaka.
 
 

Jag har fortfarande bara sett en liten del av Wellington, det finns fortfarande mycket kvar att se. Jag höll mig på vissa gator och strosade mest runt och såg mig omkring. Jag hittade inga affärer som passade min stil, så det blev inte så mycket shopping. Men jag hittade tre anteckningsblock, som jag inte kunde låta bli att köpa, och några vykort. Det var roligt att strosa runt, gå på museet och se den botaniska trädgården så jag kände inget större behov av shopping. ꒰⁎ᵉ̷͈ ꒵ ᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
Vi kom inte hem förän rätt sent eftersom det är cirka 2 timmar från Palmerston North till Wellington och sen yttligare 45 minuter hem till oss. Därför är jag rätt trött nu och ska krypa ner i sängen. ( ˘ ◡ ˘ )
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback