Walnut Milk

Hej hej!
Jag hade förmiddagen ensam hemma idag igen. Men här finns alltid saker att göra så man får aldrig tråkigt. (^_-) Några saker jag sysslat med idag är hänga ut och ta in tvätt, matat hästar, rensat ogräs, klippt ner en rosbuske och givit lite mer kärlek (bajs och ärt-halm) till några hasselnötsträd. (^   ^) 
 
Jag har också knäckt mer nötter som jag rostat.
 
 
En av våra två tunnor med valnötter,
förutom havet av valnötter vi har vid fönsret där vi lägger dem på tork. (^   ^)
 
 
 
Imorgon ska jag göra mer valnötsmjölk, vilket är super enkelt och gott! Receptet jag använder är en kopp valnötter som jag lägger i blöt under natten. Nästa morgon sköljer jag nötterna och mixar dem tillsammans med tre koppar vatten. Sen silar jag allt genom en duk (en sån man använder när man gör saft) och kramar ur all vätska. Klart! Jag brukar oftast göra en dubbelsatts så det räcker lite längre. Mjölken håller sig i ca 5 dagar i kylen, jag hinner alltid göra slut på den innan dess. Resterna, det av nötterna som blir över när man silar, slänger jag inte utan använder till något annat. Sisst gång gjorde jag en nyttigare nutella av dem. Vi får se vad jag gör med resterna imorgon. 
 
 
Nu börjar jag bli trött och ska strax krypa ner i sängen. Imorgon ska jag upp tidigare och åka med till Caelans skola. Det är Anzac day som är en helgdag då man minns de som stred i Anzac under första världskriget. Många från Nya Zeeland och Australien dog. Jag kommer skriva mer om det imorgon. 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback