Pumpkin Soup

Hej Hej!
Det var lite regnigt imorse så jag och Caelan tränade honom på sin svenska. Han börjar komma ihåg alla färgerna nu, vilket är det vi tränat mest på hitills. Sen kan han lite olika små ord så som "Tack", "Nej" och de vanligaste djuren. (^‿^)
 
Mitt på dagen ville Caelan ha pumpasoppa. Olyckligtvis spillde han ut det sista av soppan vi hade i kylen, det är ju sånt som kan hände vem som helst. Stackars Caelan blev väldigt ledsen, han ville så gärna ha pumpasoppa så vi böjade göra en ny satts. Det är ju väldigt gott så det är inte mig något imot att göra mer. Så idag fick jag lära mig receptet på pumpasoppa som är ruskigt enkelt,
och så otroligt gott! *.⋆( ˘̴͈́ ॢ꒵ॢ ˘̴͈̀ )⋆.* 
 
 
Naturell
 
 
 
Men jag brukar toppa min såhär;
med pumpakärnsolja (som är otroligt gott, hade inte smakat det innnan jag kom hit)
och egenrostade pumpakärnor. Yummie! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
Caelan var väldigt snäll och hjälpte mig plocka valnötter senare på dagen. Eftersom det har regnat mycket inatt har det fallit många valnötter. Han var verkligen jätteduktig och hjälpte till att plocka ända tills vi var klara. Som belöning kollade vi på en film; Skattkammarplaneten. 
 
Geoff har hjälpt mig färga mitt hår nu på kvällen. Jag har haft jättesvårt att hitta en orange hårfärg här, vi har letat i nästan varenda affär, därför beställde jag en via eBay. Det ser ut att ha blivit rätt bra. Håret är fortfarande lite vått så man ser inte den färgen helt klart. Men Geoff gjorde ett bra jobb, hihi! (^   ^) 
 
 
Nu ska jag låta håret torka lite till innan jag kryper ner i sängen. 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Elin

Mums, vad gott!

2015-04-22 @ 12:18:47
URL: http://elinbjorkander.com
Postat av: Kameratrollet -Fotograf i Skåne

Tar sig inte tid att göra det trots att det är så gott.

2015-04-22 @ 15:44:43
URL: http://kameratrollet.se/blogg
Postat av: Oslofru

Så gott :)

2015-04-22 @ 15:54:02
URL: http://www.oslofru.com

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback