Lugnt med små-plock

Hello!
Jag hade svårt att komma på en rolig rubrik till idag så det fick bli en rubrik med vad som stämmer in på vad jag gjort idag, haha! (^   ^) Anette och Caelan har varit i skolan och Geoff har jobbat mesta delen av dagen. Jag hade några småuppgifter som att mata hästarna, fylla jord runt träden där jorden hade sjunkit, sortera valnötter och såklart plocka mer valnötter. Så även om det varit rätt lugnt har jag haft lite smått att gå och pilla med. 
 
Efter lunch kom Anette och Caelan hem. Anette och jag hjälptes åt med att försöka identifiera ett av träden vi har. Någon har sagt att de tror att det är ett avokadoträd, men vi har ju inte fått någon frukt på det. Därför var vi tvugna att försöka ta reda på om det är ett avokadoträd och vad vi ska göra för att få frukt. Så vi frågade dr. Google, men kände oss ändå inte 100% säkra. Vi tog därför kort på trädet, sågade av en gren och åkte in till Feilding där vi gick till två olika blomsteraffärer och frågade om de kunde identifiera trädet. Antagligen så är det ett avokadoträd så vi ska börja lägga aska runt det var tredje månad för att ge det näring. Förhoppningsvis kommer det hjälpa så vi kan få egenodlade avokados! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
När vi ändå tog kort på träd så passade jag på att ta kort på vårt fantastiska valnötsträd!
 
 
Caelan står in under valnötsträdet för att man ska få en uppfattning om hur stort det är.
 
 
 
Valnötter i sina små gröna kapslar. 
 
 
När vi ändå var i Feilding köpte vi fler lådor att fylla med valnötter. Jag har redan fyllt upp två stora tunnor, och det är bara början. (๑>◡<๑)
 
 
Imorgon ska Caelan och Anette till skolan igen och Geoff ska jobba. Jag tänkte se om jag kan ha sovmorgon imorgon; jag försökte idag genom att ställa klockan på 09:00 men jag vaknade ändå tio i åtta och kunde inte somna om. Vi får vell se hur länge jag sover imorgon. Jag är iaf helt utvilad, det är vell helt enkelt så att jag inte behövde sova mer imorse. (^_-)
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback