In the garden

Hi!
Vi har varit ute och jobbat i trädgården hela dagen allihopa. Imorse började vi med att plantera ut potatisarna i växthuset där jag rensade för några dagar sedan. ^   ^ Det har varit så varmt under dagarna att vi inte har kunnat göra det (det blir väldigt varmt i växthuset då), därför passade vi på innan solen hunnit värma upp imorse. 
 
Resten av dagen har vi tillbringat med att fixa iordning rabatten på framsidan där jag rensat bort allt ogräs. Först fick vi komma överräns om vad vi skulle göra. För att göra det enklare att hålla reda på ogräset ville vi ha något som täcker marken runt om växterna vi redan har där. Anette kom fram till att vita jordgubbar passar bra eftersom de är tåliga och fåglar äter inte de vita jordgubbarna. Geoff var inte jättepositiv till idén till en början eftersom det skulle bli svårt att komma åt alla olika växter i rabatten utan att behöva kliva på något. Lösningen blev att vi har gjort en gång mitt i. Det blev jättefint!! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
 
 
 
Passionsfrukten verkar trivas!
 
 
 
 
 
 
 
Kate, Leo och Alex kom mitt på dagen idag också. Det är alltid lika roligt när de kommer! Caelan får någon att leka med och Kate är verkligen jättehärlig.
 
Nu ska jag strax lägga mig i sängen. Det ska bli skönt efter en dag av bajsplockande (hästbajs till rabatterna och potatisarna) och planterande. (^    ^) Men det är bara roligt, det är härligt att få vara ute i solen och grejja. Vi får ju en belöning senare också eftersom allt vi planterar är ätbart, vilket gör det hela ännu roligare!
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback