Home Alone

Hi!
Jag lyckades sova till klockan ringde vid nio imorse, yay! o((*^▽^*))o  Å andra sidan kände jag mig som en levande död hela morgonen, som om jag sovit för mycket. Jag tror jag kommer hålla mig till att gå upp runt åtta hedanefter, hihi! 
 
Jag hade hela förmiddagen ensam hemma, Anette och Caelan var i skolan och Geoff var och jobba. Jag har rensat ogräs i en av rabatterna på framsidan och plockat mer valnötter. Det har inte hänt så mycket annat. (^    ^) När Anette och Caelan kom hem tittade vi på mer naturfilmer med Nigel Marven, vilket är väldigt roligt! 
 
Jag började kolla upp lite olika valsafaris som man kan göra på Nya Zeeland. Det är något jag känner allt mer och mer att jag vill göra. Jag har hittat en som låter bra nere på sydön. Har jag tur kan jag isf få se blåval, späckhuggare, kaskelotter, knölval, delfiner, vithaj, sälar och anndra sjödjur. Det hade verkligen varit väldigt roligt och jag får samtidigt en tripp över sydön. Men som jag säger för det mesta nu; vi får se vad som händer, jag tar en sak i taget. (-‿)
 
 
Jag har ingen rykande färsk bild från idag, så det får bli en bild från när vi promenerade hit med Kates hästar
 
 
Jag hade hört om hur mycket får det finns på Nya Zeeland,
men inte visste jag att det var så vanligt med kor också. 
 
 
 
 
Jag har knäckt lite mer valnötter och rostat nu på kvällen så imorgon ska jag göra med valnötsmjölk. Av resterna har jag tänkt göra en nyttigare nutella. ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊ Jag och Caelan ska forska lite om gamla svenska traditioner också och vart de kommer ifrån. Bland annat ska jag börja kolla upp lite fakta om samer och deras tro och traditoner. Vi ska försöka lista ut vad vi hade för tro innan kristendomen, om det fanns något annat förutom asagudarna. (^  -  ^) Jag tycker det är jättespännande, särskilt om samerna. Då har vi en anledning till att lyssna mer på Jon Henrik Fjällgren också, hihi! Jag verkligen älskar hans jojkar!
 
 
Men nu ska jag strax lägga mig och sova. 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback