Gifflar

Hej!
Jag började den här dagen med valnötter, även bokstavligt talat då jag hade valnötter på frukosten. (-‿◕) Men det var inte riktigt det jag menade, haha! Jag har sorterat ut de torra valnötterna från vårt stora fönster för att sedan plocka fler valnötter som jag sen spred ut på golvet vid fönstret. Tur att valnötter är så otroligt gott så det är värt allt jobb med att "skörda" dem. På sätt och vis tycker jag det kan vara mysigt ibland att gå och plocka valnötterna. Jag tänker mig lite att det var så man gjorde förr, när människor var samlare som samlade mat. (^   ^)
 
Just att plocka sin egen mat är en härlig känsla. Jag har hjälpt till att plantera ut fler grönsaker i trädgården vilket jag tycker är roligt. Att veta att vi sen kommer äta av grönsaker som vi har hjälpts åt att plantera ut är verkligen underbart. Inget slår den känslan, och allt smakar mycket bättre än när de legat och urvattnats i flera dagar/veckor på hyllor i affärer. 
 
På tal om egenodlat så använde jag vår egenodlade spenat idag för att göra gifflar igen. Denna gången förbättrade jag receptet genom att fylla dem med salami, feta ost och vår egna spenat. Jag gjorde gifflarna större så det räckte till en var och hade massor av fyllning i. (^  -  ^) Det var väldigt gott och mättande!
 
 
 
 
 
 
 
 
Kvällen avslutades med en mysig film; Saving Grace. Det var en väldigt underhållande film och jag tyckte den var mysig eftersom den är engelsk och jag gillar den engelska dialekten. (^   ^) 
 
 
Men nu börjar klockan bli mycket så jag borde försöka sova. 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback