Courgette Pizza

Hi!
Jag lekte med Caelan imorse då Geoff och Anette har en hel del jobb att göra. Vi pysslade med papper och gjorde älgar och hönor med hjälp av våra händer och fötter. 。◕‿◕。꒱໊ Man använder sina händer och fötter som mall och klipper sen ut och klistrar ihop till olika figurer. Jag har inte gjort det sen jag var liten så det var väldigt roligt! Sen dekorerade vi dem med färg och glitter! Även Caelan tyckte det var väldigt roligt, och sa det flera gånger; This is fun! 
 
På eftermiddagen hjälpte jag Anette med att göra ett provisoriskt växthus av en ställning med nät vi redan hade. Vi häftade fast plast runt om så det sluter tätt vilket gör att det kommer skydda växterna och göra det varmare, precis som i ett växthus. Granny gjorde iordning och planterade ut fler grönsaker som vi sedan ställde "växthuset" över. 
 
Sen gick jag in och började med middagen. Idag blev det courgette (zucchini) pizza med ett nytt recept som Anette hittade häromdagen, där botten är gjord på courgette. Jag toppade sedan med bladgrönsaker från trädgården, salami, korv, ost, paprika och våra små gurk-liknande grönsaker (de tillhör gurkfamiljen och smakar som gurka). Det blev väldigt gott!!
 
 
 
 
 
 
 
Jag är fortfarande trött efter den långa dagen igår, så jag ska snart lägga mig och sova. 
 
Imorgon är det 1 maj, är det någon som ska göra något roligt? (◍•ᴗ•◍)
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback