Chocolate jet plane

Kia Ora!
Vi har haft Caelans födelsedagskalas här idag. Eftersom det är sista dagen på påsklovet här (de har påsklov i två veckor) så var det inte jättemånga som kunde komma. Men det gjorde inget, det var väldigt mysigt att vi "bara" var det vanliga gänget bestående av; Linda, Geoff och Lucas , Kate, Alex och Leo och såklart Justin. 
 
Dagen började därför med städning. Jag och Caelan hjälptes åt att baka några glutenfria och socker fria chokladmuffins.
Kate kom lite tidigare än de andra för hon och jag hjälptes åt att göra Caelans födelsedagstårta. Caelan har sagt att han vill ha ett jetflygplan som tårta så det är precis vad vi gjorde. Kate hade förberett och bakat två chokladkakor hemma som vi använde som grund att skulptera från. Jag gjorde en chokladfrosting som vi sen täckte flygplanet med. Det blev faktiskt rätt bra, och smakade väldigt gott! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är ingen traditionell svensk tårta direkt; det var inte olika lager i tårtan utan en "enkel" chokladkaka täckt med chokladfrosting. Men den blev rätt häfftig och smakade väldigt chokladigt och gott!
 
Annat kul som de gjorde på kalaset var en skattjakt. Caelan älskar att följa kartor och leta efter skatter så de brukar ha en skattjakt varje år när Caelan fyller år. Geoff hade ritat riktigt bra skattkartor så Alex, Lucas och Caelan fick varsin. De ledde dem sen till olika platser runt huset där de hittade små leksaker, t.ex. puttekulor, små leksaksbilar och studsbollar. Det var väldigt roligt! (๑^ں^๑)
 
 
Jag tror inte jag visat någon bild på huset i sin helhet så jag passade på att ta ett kort idag när det var fint väder:
 
 
 
 
 
Justin köpte några träd till oss igår så wwoofarna har planterat ut några av dem idag. 
Här är ett Yellow Cherry Guava träd.
Vi fick även två körsbärsträd och små blåbärsträd/buskar. ପ(๑•̀ुᴗ•̀ु)* ॣ৳৸ᵃᵑᵏ Ꮍ৹੫ᵎ *ॣ
 
 

Så det har varit kalas här hela dagen och solen har skinit. Nu på kvällen har jag suttit och sökt på lite olika sevärda platser på Nya Zeeland. Jag vet inte så mycket så alla tips är välkomna! Which places should I visit in New Zealand? Jag har hittat några platser som jag har skrivit upp, så vi får vell se vad som händer och sker. (^_-)
 
 
Nu ska jag snart ha en date med John Blund. (๑ᵕॢ૩ᵕॢ)*౨˚ൗ
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback