Pepparkaksbak

Hello!
Jag har varit iväg hela helgen med mamma och Magni (en av våra hingstar). Mamma har ridit kurs och jag följde med som sällskap och för att titta på, man lär sig en del på att bara titta när andra rider. Det var jättemysigt att få komma iväg, bara jag och mamma, det var längesedan vi gjorde det. (^  ^) Det var extra roligt eftersom vi var inne på Ullared, som inte ligger långt ifrån där kursen var, en snabbis på lördagseftermiddagen. 
 
I slutet av förra veckan gjorde jag en pepparkaksdeg som jag la i kylen. Receptet kommer från min gammelmormor (pappas mormor). Jag följde dock inte instruktionerna exakt utan gjorde på ett annat sätt som visade sig bli väldigt bra. (^_^) Idag har jag bakat pepparkakor för fullt, men har sparat ungefär hälften av degen så jag kan baka en ny satts innan jul!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Slottet är ett litet expriment jag testar.
Det pågår en dekorera pepparkakor tävling på Tidningen Hembakats hemsida
som jag tänkte delta i. Det ska bli ett Disney slott. (^   ^)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så nu ska det bli glögg mys med hembakta pepparkakor i helgen, det är ju första advent! 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback