Onsdag 26 Mars

Hi!
I morse sov jag lite längre eftersom dagens äventyr blev marknaden i La Cala som inte ligger långt härifrån. Britt-Marie och Peter följde självklart med idag igen. Vi strosade runt där rätt länge och tittade på allt. Denna marknaden är mindre därför kan man ta lite längre tid vid varje stånd. Jag hittade en söt liten handväska som man hänger runt handleden. Den matchar en ny tunika, som jag köpte i Mijas igår, jättebra! 

Sen åkte vi hem, men stannade till på Mercadona så jag kunde köpa en choklad (Milka med oreo bitar i, mummms) och Lisa kunde köpa lite hon behövde. Det blev en god lunch hemma bestående av parmaskinka, tonfisk, kokt ägg och en sallad. Sen blev det prat igen och vila, som en liten siesta mitt på dagen.

Mamma har fått lite ont i huvudet, hon har ju haft problem med det den senaste tiden, men hon tid en tablett och vilade så blev det bättre. Jag passade på att skriva ihop om de senaste dagarna på Word så jag kunde publicera det här på bloggen i efterhand. 

Efter att mamma hade fått vila så hon kände sig bättre tog vi en promenad över vägen till kina-butiken. Där gick vi i lugn och ro och tittade på allt. Jag hittade lite underkläder och rosetter till håret. Som sagt, man hittar alltid något i kina-butiken. 

När vi kom tillbaka till lägenheten fikade vi och gjorde oss sedan iordning och åkte till Puerto Banus. Det är ett område längs kusten, alldeles intill Marbella, där det ligger mycket märkesbutiker. Vi gick bara där och tittade, de är ju lite rikare kvarter och det finns många fina båtar i hamnen. Det var väldigt mysigt och det avslutades med glass på ett Hägen Das kafé, jag tog en crêpe med salted caramel och dulce de leche. 

 

 
 
 
 
 
 
Jag och Mamma 
 
 
 
 

 

Sen åkte vi hem eftersom klockan började bli mycket. Hemma tog vi en kopp tee och åt lite kex medan vi pratade om allt mellan himmel och jord. Jag gillar de här kvällarna när vi bara sitter där och pratar, det är verkligen jättemysigt. Det känns som man har all tid i världen och behöver inte tänka på något annat. Allt är så enkelt här och man behöver inte tänka på massa annat, man tar dagen som den kommer. Men snart ska jag hem och tillbaka till verkligheten. Som tur är kan jag alltid återvända hit och försvinna ett tag när jag behöver det. Men nu ska jag sova. 

 

Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback