Mus i vårt hus

God kväll!
Den här natten har inte varit den roligaste i mitt liv om man säjer så. Efter att jag publicerat mitt blogginlägg igår gick jag och la mig och läste. Då hörde jag något som prasslade/rörde på sig bakom mig. Jag trodde det var i rummet bredvid eller en mus i duschen eftersom vi har fullt av möss här i huset. Men det slutade låta och jag la mig och läste igen. Efter bara en liten stund hörde jag ljudet igen men den här gången nästan bredvid mig. Jag kollade ner och såg an buckla i mitt lakan som rörde sig. Det tog inte många sekunder för mig att fort komma ur den sängen om jag säjer så. När jag senare lyfte lite på lakanet upptäckte jag ett hål i madrassen, mössen har alltså byggt bo i madrassen.
 
Vi drog ut madrassen och jag bytte säng. Men det var svårt att slappna av, man låg bara och lyssnade efter ljud hela tiden. Självklart hörde både jag och mina rumskompisar möss igen, men denna gången från en tjejs väska. Hon rotar runt i den och upptäcker att mössen har ätit av hennes chips och oöppnade choklad som har legat instängt i en handväska i resväskan. Vi fortsätter att försöka lokalisera ljudet genom att vara tysta och lyssna när musen börjar röra på sig. Det lät fortfarande från väskan och då öppnar tjejen ett fack som hon inte använder och ut flög en mus. Uhrg…. (>.<)
 
Det blev ännu svårare att slappna av och när vi släckt för att försöka sova hör jag hur det låter vid fotändan av min nya säng. Jag flyger upp och landar i dubbelsängen som mina två rumskamrater delar (den tredje rumskamraten har redan bytt rum). Det slutar med att vi sover alla tre i dubbelsängen med en av hundarna som vakt vid fötterna. I dag flyttade nästa tjej ut ur vårt rum vilket gör att vi bara är två kvar som for bo i ”mus-rummet”. Vi kommer dela på dubbelsängen och fortsätta ha en hund i vårt rum. Under siestan passade vi på att städa ur hela rummet och flytta på onödiga möbler, t.ex. en garderob i tyg som det med största sannolikhet bor möss i för den är fylld av mus-skit. Nu är det rent och golven är svabbade med klorin. Vi hittade även en glipa i dörrlisten till en altandörr vi har i vårt rum som skulle kunna vara stället mössen tar sig in på. Därför har vi kilat in gamla kakelplattor i springan för att täppa till. Nu ska vi förhoppningsvis ha ett musfritt rum. (^ ^)
 
 
 
 
 Vi vågar inte ha något i byrolådorna, därför ligger allt nerpackat i resväskorna som går att stänga.
 
 
 
 Bakom skynket är vår toalett. Inget privat här inte. 
 
 
Annat jag har gjort i dag är de vanliga rutinerna med hundarna. Nu på eftermiddagspromenaden hittade några av de andra volontärerna en hund vid vägkanten. Den var full av tovor och hade ett väldigt varigt öra. Medan jag och några fortsatte att promenera hundarna på centrat klippte de andra bort alla tovor från den nya hunden och pysslade om den. Nu är det på veterinärstationen för att kolla örat och andra eventuella sjukdomar. Jag hoppas den kommer bli bra så den kan bo här tills den förhoppningsvis bli bortadopterad.
 
Men nu ska jag börja göra mig iordning för sängen. Det blev ju inte så mycket sömn förra natten, hehe! (^_-)
 
Sov sött! ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback