Doggy

Hello!
Jag har inte sovit speciellt mycket i natt p.g.a. mössen. Jag gick och la mig runt halv tio-tio men lyckades inte somna förrän runt halv ett-ett. Varje gång jag var påväg att somna hörde jag möss som gnagde någon stans. När jag lokaliserat ljudet till väggen eller den gamla madrassen jag sov på innan kände jag mig lugnare eftersom de inte var på mina saker eller i min säng. Men sen hörde jag något på min rumskamrat, Elins, nattduksbord. Men jag lyckades som sagt tillslut lugna ner mig och somna.

På morgonen öppnade jag lådan till hennes nattduksbord och självklart satt det en mus där i. Därför har vi under siestan städat ur alla lådor i varenda byrå och nattduksbord. Nattduksbordet med musen tog vi ut och öppnade där ute igen så musen sprang ut utanför huset. Nu vet vi i alla fall att vi har en mus mindre på rummet och renstädat överallt. Vi fick även musfällor i dag och två av musfällorna ligger inne på vårt rum. (^  ^)

Hundarna har jag promenerat som vanligt i dag och jag har även städat hundgårdarna som vi turas om att städa. Det har varit fantastiskt härligt väder med sol hela dagen. Termometern litar jag inte på, den visade 38 grader i solen och 25 i skuggan, men det var nog över 25 grader i alla fall. (^_-)

 

Promenad med Macy och Hardy. 
 
 
 
Jag tröttnar aldrig på utsikten här.

 

Hunden som hittades igår har varit hos veterinären i dag igen och tvåttat ur det såriga örat. Sen har vi hjälpts åt med att klippa bort all hennes päls eftersom den var så tovig och äcklig, plocka fästingar som hela hon var full av och sedan badat henne. Hon ser redan mycket finare ut och är så otroligt snäll! Jag tror hon förstår att vi vill hjälpa henne för hon har inte sagt ett ljud medan vi fixat iordning henne. Imorgon ska jag försöka ta en bra bild på henne, hon är så söt!

Här kommer en bild på vår säng-hund Reina istället. 

 

 
 
 
Natti Natti! 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback