17 Mars

Hej!
Det blev myskväll i går med flera av de andra volontärerna, inte alla för några var iväg och åt. Men vi som stannade kvar öppnade en flaska cava och satt och myste framför brasan tillsammans. Trots de varma härliga dagarna här blir det kallt om kvällarna och nätterna. Det blev en helt ljuvlig kväll!

 

 Cava och jordnötter täckta med mörkchoklad, yummie!

 

Under siestan igår åkte jag med in till veterinären med två hundar. Det var bar ett återbesök för två hundar som har kliat sig mycket innan, men det har blivit bättre. Under tiden några satt hos veterinären gick jag och en tjej till och handlade lite. Mitt fruktförråd behövde fyllas på. (^_-) 

Under eftermiddagspromenaderna gick jag med en av de stora hundarna jag känt mig lite osäker på, han är väldigt stark. Självklart skulle jag möta en dam som var ute och gick med sina två hundar. Jag tog Teddy, som en av de hundarna jag gick med heter, i ett stadigt grepp och fortsatte bara gå. Men det hjälpte inte. När den lilla hunden damen gick med började skälla kastade sig Teddy mot dem och kopplet gled ur mina händer, jag orkade inte hålla emot. Som tur var hade kvinnan en stav som hon motade bort Teddy med och jag fick tag på kopplet igen och kunde fortsätta gå. Det är bara att inse, jag kan inte gå själv med Teddy för jag orkar inte hålla honom. Men annars gick promenaderna bra, det går bara bättre och bättre. (^   ^)

Det kom en ny dam hit i går också som kommer vara volontär här ett tag. Hon är jättetrevlig och jag tror vi kommer komma bra överens. Hon fick sova i vårt rum i natt tillsammans med tre(!) hundar. Från början hade vi ju bara Reina men Nova och Reina hör nästan ihop så hon fick också flytta in hos oss. När vi skulle gå och lägga oss såg vi att ingen hade tagit in Zora hos sig och hon kan ju inte sova själv så hon fick också en plats i vår säng.

 

Fullt i sängen!
 
 
 
Zora
 
 
 
 
Nova

 

Hörs senare! (^ - ^)/

 

Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback