Jönköping och Visingsö

Hi!
Jag har spenderat helgen i Jönköping med mina två underbara vänner Kuu och Ella som jag lärde känna när vi var på språkresa i Tokyo. (^   ^) Det var så härligt att träffa dem igen, jag har saknat dem! Vi var hos Kuu denna gången och hon bor i Jönköping. När jag och Ella kom dit var det inte så bra väder så vi åkte till en galleria, A6, där vi åt en tacco- och pizzabuffé innan vi strosade runt lite. Eftersom det var dåligt väder åkte vi hem till Kuu sen. Resten av kvällen pratade vi och bara hade det mysigt!
 
 
Mys med fruktsallad i Kuus söta skålar!
 
 

Idag var det bättre väder därför åkte vi in till Gränna och sen över till Visingsö. Det är verkligen jättefint där så det blev en mysig dag. Här kommer bilder:
 
 
Frukost, Jag och Kuu (Ella tar bilden)
 
 
 
Påväg...
 
 
 
På färgan över till Visingsö.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi åkte remmalag, häst med vagn och guidad tur, på Visingsö.
Jag har gjort det en gång förut när jag var liten så det var roligt att få göra det igen.
 
 
 
 
Det var jättemysigt att åka runt där, höra hästarna och se den vackra omgivningen.
Här är en av de största ekskogarna som planterades för nästan 200 år sedan.
 
 
 
 
Jag tycker hästarna som drog vår vagn är så fiina!
 
 
 
Testade en ny nöt-créme, jag tror den var god. 
Jag är jätteförkyld och när jag skulle smaka kände jag bara saltet, 
alltså var jag så tät i näsan att jag tappat smaken.
När jag snöt mig kände jag dock lite av smaken och det smakade gott, hihi, nästan som jordnössmör!
 
 

Vi hade tyvärr lite otur för allting drog ut på tiden vilket gjorde att vi kom tillbaka för sent, Kuu fick P-böter och jag missade mitt tåg. Men det gjorde inte så mycket, vi stannade till i en mysig polkagrisbutik i gränna och åkte sen till stationen. När vi skulle vinka av Ella såg jag att det gick en direktbuss vid samma tid som Ellas så jag skyndade mig att köpa en biljett och hoppade på den bussen. Så jag kom inte hem så sent som jag först trott! (^   ^)
 
Det har verkligen varit en toppen helg. Jag trivs så bra med Ella och Kuu, jag är så otroligt glad att jag haft turen att träffa dem!! Synd bara att jag åkt på denna förkylningen. Det blir inget jobb för mig imorgon, jag kan ju inte stå och hosta och snörvla över maten. Kanske jag mår bättre imorgon så jag kan jobba på tisdag iaf. 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback