Hundens inre liv...

Hej på er!
Jag kom precis tillbaka från en jätteintressant föreläsning som de hade ikväll på skolan (frivillig). En föreläsare, och forskare, vid namn Per Jensen föreläste om hundars beteende och hur de fungerar.
 
 
 
 
Jag lärde mig verkligen massor av nytt som forskning har bevisat, som t.ex. att hundar faktisgt läser av både vårt kroppspråk och våra ansiktsuttryck. De kan också lära sig vad olika ord betyder och att härma vad vi gör. Detta är bara några av de saker han tog upp. (^   ^) Jag önskar han kunde komma tillbaka nån annan gång och berätta om det som han inte hann med denna kvällen. 
 
Som tur är har en blogg där han med gämna mellanrum publicerar nya forskningsstudier kring ämnet. Den ska jag hålla ett öga på, klicka HÄR för direktlänk till Per Jensens blogg.
 
 
Men nu är jag super trött och tänker göra mig iårdning för sängen. Sweet Dreams ❤
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback