Takai Sensei

Konichiwa!
Jag har varit ledig från jobbet idag för att kunna åka in till Göteborg. Min lärare, Ryuta Takai, från Japan (läs om min språkresa här) kom hela vägen hit till scandinavien för att åka runt och hällsa på gamla elever. Idag var han in Göteborg och självklart var jag tvungen att åka och hälsa på honom! Det var så härligt att se honom igen och kunna visa honom Göteborg. Det var jag och flera andra elever som "tog hand om honom" och visade honom runt. (^  ^)
 
 
Bild från Japan (Mount Takao). Pilen pekar på Takai sensei, min lärare.
 
 
 
Vi åkte upp i Göteborgs utkiken (läppstiftet)
 
 
 
 
 
Desirée var med, jag passade på att träffa henne och Linnea men Linnea var tvungen att åka hem efter bara en liten stund. Så efter att ha umgåtts med Takai och de andra gick jag och Dessie vidare på egen hand. Kulturkalaset är ju i full gång i Göteborg så vi strosade runt och gjorde lite av varje. 
 
Här kommer lite bilder, mest mat hihi!
 
Fransk Nougat
 
 
 
 
 
Turkisk konfekt
 
 
 
Fudge
 
 
Vi testade också att göra våra egna chokladpraliner. (^_^)
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har haft en härlig dag! Men nu är jag hemma igen och ska upp och jobba imorgon. (^ - ^)
Nu ska jag titta på Welcome Mrs. Doubtfire innan jag går och lägger mig.
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback