Kräftskiva

Hi!
Just nu sitter jag på hotellrum på Björholmens Marina & Sealodge. Det bor inga gäster här inatt så ikväll ska vi, personalen, ha en kräftskiva som ett litet avslut på säsongen. Fast det är ju inte slut ännu, oktober ut har de flesta jobb. (^    ^)
 
 
Här ska jag och Frida sova inatt!
 
 
 
Visst har de gjort det fint?
 
 

Självklart var jag tvungen att baka något till efterrätt också. Här kommer några bilder. (^_-)
 
 
Favorit i repris; Chocolate truffle cake!
 
 
 
Ett hjärta som symboliserar hur mycket jag tycker om mina arbetskamrater!
 
 
 
Frida tål inte gluten så det fick bli samma tårta, fast glutenfri och i cupcake-format. (^   ^)
 
 
 
 
 
 
Sista bilden är inte till kvällens efterrätt, utan det är maränger jag bakade igår. Marängerna höll på att ta slut så det var dax att baka nya. Men istället för att göra vanliga maränger gjorde jag vaniljmaränger med kolpulver som färga dem svarta. Samma kolpulver som jag använde till mitt svarta bröd. (^_-) Visst blev de lite häftiga? Och väldigt goda!
 
 
Nu ska jag börja göra mig iordning. Snart kommer Frida med sin packning och då ska vi sätta oss och kolla på jobb. Imorgon åker vi till Mora med arbetsförmedlingen för en jobbmässa som ska vara där på tisdag. Vi kommer åka buss dit upp och sova på ett vandrarhem. Sen åker vi hem igen på tisdag efter mässan. (^_^) Det ska bli väldigt roligt och nu hoppas jag på att hitta ett jobb för i vinter!
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback